Abstract |
Maģistra darba tēma ir Starptautisko sūtījumu kontroles punktu novietojuma ietekme
uz pilsētvidi.
Mūsdienās viens no būtiskākajiem pilsētvides stāvokli ietekmējošiem faktoriem ir
transports. Neviena valsts tautsaimniecība nav neatkarīga no pārējās pasaules, jo starp valstīm
pastāv cieši ekonomiskie sakari, notiek starptautiskā tirdzniecība. Attīstoties ekonomikai, ar
katru dienu tirdzniecības apjoms pieaug. Palielinoties starptautiskās tirdzniecības nozīmei un
apjomiem, palielinās arī starptautisko sūtījumu kontroles punktu nozīme un preču un
transporta plūsma, kas iziet caur šiem punktiem. Starptautisko sūtījumu kontroles punkti jeb
muitas kontroles, kas atrodas pilsētas teritorijā, atstāj negatīvu ietekmi uz pilsētvidi, jo
pieaugot kravu pārvadājumu apjomam, pieaug arī ceļu noslogotība un ar to saistītās izrietošās
problēmas, kā ceļu kvalitātes pasliktināšanās, sastrēgumi, ceļu satiksmes negadījumi, gaisa
piesārojums un transporta radītais troksnis pilsētā, kā arī citas ar kravas transportu saistītas
problēmas, kas padara pilsētvidi nepievilcīgu.
Maģistra darba pētījuma mērķis ir novērtēt starptautisko sūtījumu kontroles punktu
novietojuma ietekmi uz pilsētvidi un izstrādāt priekšlikumus esošās situācijas uzlabošanai,
samazinot kontroles punktu novietojuma ietekmi uz pilsētvidi.
Diplomdarbs sastāv no ievada, trijām daļām, secinājumiem un priekšlikumiem,
izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikumiem.
Pirmajā daļā tiek raksturoti ārējās tirdzniecības pamati un muitas loma ārējās
tirdzniecības procesā, raksturota transporta infrastruktūra un ilgtspējīgas pilsētvides jēdziens.
Otrajā daļā tiek raksturota un analizēta transporta infrastruktūra Rīgā un muitas kontroles
punktu novietojuma ietekme uz pilsētvidi vērtējot muitas punktu darbību raksturojošos
rādītājus un transporta intensitāti valstī. Trešajā daļā izstrādātas Rīgas reģiona muitas
kontroles punktu darbības vides labiekārtošanas iespējas izveidojot papildus stāvlaukumus
blakus kontroles punktiem un kravu transporta plūsmu organizējot apkārt pilsētai, pilsētas
kodolam, tādejādi mazinot sastrēgumus, gaisa piesārojumu, troksni un negadījumu skaitu
pilsētas kodolā, kurā vēsturiski veidotās šaurās ielas un augstā apbūve nav piemērota kravas
transportam. Darba izstrādes laikā gūtās atzias formulētas secinājumos un priekšlikumos.
Maģistra darbs sastāv no: 107 lpp (neieskaitot pielikumus), 46 attēliem, 10 tabulām un
2 pielikumiem. |