Abstract |
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt populārākās e-apmācību sistēmas un novērtēt tās pēc
vairākiem kritērijiem, sniedzot rekomendācijas pētāmo e-apmācības sistēmu izmantošanai.
Darba ietvaros tika apskatītas vairākas e-apmācību sistēmas - Moodle, BlackBoard,
Claroline, Dokeos, Atutor, ILIAS, LAMS, SAKAI, OLAT, OpenACS, LRN, COSE,
Colloquia, OpenLMS, DoceboLMS. Par katru e-apmācības sistēmu ir sniegts ieskats, kādas
funkcijas tās sniedz, kādas datu bāzes un kādus SCORM standartus atbalsta. Ir izveidoti
kritēriji e-apmācības sistēmu salīdzināšanai. Pielietojot definētos kritērijus, tiek salīdzinātas
divas izplatītākās e-apmācības sistēmas Moodle un Blackboard.
Pēc e-apmācību sistēmu salīdzināšanas tika secināts, ka katra no tām nodrošina e-apmācības procesu, taču apmācībām labāk piemērota ir Moodle sistēma. Ir secināts, ka
BlackBoard ērtāk izmantot komerciālos nolūkos, bet Moodle tieši apmācībām mācību
iestādēs. |