Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language "Klientu vadīšana loģistikas uzņēmumā Latvijā"
Title in English "Customer Management in a Logistic Company"
Department Institute of Business Engineering and Management
Scientific advisor Mg.oec.,lekt. V.Šatrevičs
Reviewer Mg.oec. P.Lindemanis
Abstract Transporta, kravu pārvadājumu un loģistikas nozare ne vien Latvijā, bet visā pasaulē ik gadu pieaug, palielinās gan tās apgrozījums, gan nodarbināto skaits šajā nozarē. Tieši tādēļ pieaug pakalpojumu sniedzēju skaits Latvijā, tā rezultātā saasinās arī konkurence starp šiem uzņēmumiem. Tā kā pakalpojumi ir būtībā ļoti līdzīgi un no klienta viedokļa, tad klienti visai viegli un bieži maina pakalpojumu sniedzēju un vienīgais veids, kā pievērst klientu uzmanību, ir piedāvāt īpašu klientu apkalpošanas servisu. Maģistra darba mērķis izpētīt klientu attiecību vadīšanas un laba klientu servisa nozīmīgumu uzņēmumā un piedāvāt SIA ACE Logistics Latvia pasākumu kopumu, lai uzlabotu tā klientu vadīšanas procesus. Šis maģistra darbs sastāv no piecām daļām ievada, analītiskās daļas, lietišķās pētījumu daļas, projekta daļas un secinājumiem un priekšlikumiem. Darba analītiskajā daļā tiek dots pētāmās problēmas, objekta un priekšmeta pašreizējā situācija Latvijā un Baltijā. Tiek dots ieskats uzņēmuma SIA ACE Logistics Latvia pašreizējās darbības radītājos. Kā arī šajā darbā ir parādītas galvenās darba priekšmeta tendences pasaulē un Latvijā. Lietišķajā pētījumu daļā tiek apskatītas dažādas koncepcijas, kas saistītas ar klientu vadīšanu, klientu attiecībām, klientu apkalpošanas servisu. Tāpat šīs daļas ietvaros ir dots ieskats par to, kādā veidā uzņēmums var novērtēt savu pakalpojumu kvalitāti un novērtēt sevi. Savukārt projekta daļā autors veic darba objekta novērtējumu un izstrādā pasākumu plānu ar mērķi uzlabot SIA ACE Logistics Latvia tēlu klientu acīs, kā arī izstrādāt sistēmu, kas ļautu ērtāk un precīzāk vadīt klientus uzņēmumā un tos segmentēt, kontrolēt un veidot ar tiem precīzu un katram individuāli pielāgotu komunikāciju. Maģistra darba rezultātā iegūtie priekšlikumi un darbības plāni ļautu uzņēmumam panākt daudz kontrolētāku, sistematizētāku un uz noteiktu mērķi orientētu klientu vadību, kas ļautu piesaistīt lielāku jauno klientu skaitu, izvairīties no esošo klientu pazaudēšanas, kā arī precīzāk prognozēt turpmākos darbības apjomus un pasūtījumu apjomu tendences.
Keywords loģistika, CRM, klientu serviss, klientu attiecību vadīšana
Keywords in English logistics, CRM, costumer service, costumer relationship management
Language lv
Year 2013
Date and time of uploading 08.01.2013 10:45:56