Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Computer Systems
Title in original language MĀKSLĪGAIS INTELEKTS VIDEO SPĒLĒS, IZMANTOJOT PROCESUĀLO SATURA ĢENERĒŠANU KARŠU IZVEIDEI
Title in English Artificial Intelligence in Video Games Using Procedural Content Generation for Map Creation
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Ksenija Lāce
Reviewer Aleksandrs Sisojevs
Abstract Procedurālā satura ģenerēšana (PCG) ir kļuvusi par nozīmīgu rīku videospēļu izstrādē. Tas ļauj izstrādātājiem automātiski izveidot tādus spēles elementus kā kartes, uzdevumus un vidi. Tomēr esošie PCG algoritmi un metodes saskaras ar daudzām problēmām, piemēram, ierobežotu ģenerētā satura unikalitāti un atkārtojamību. Mākslīgā intelekta (AI) sasniegumi ir viens no iespējamiem veidiem, kā novērst šos ierobežojumus, uzlabojot PCG metožu iespējas. Šī darba mērķis ir izpētīt mākslīgā intelekta integrāciju ar PCG sistēmām, lai risinātu problēmas saistībā ar karšu veidošanu videospēlēs. Šī pētījuma mērķis ir uzlabot ģenerēto karšu kvalitāti un atkārtojamības iespējas. Pētījums ietver esošo literatūru un rakstus par šo tēmu, mākslīgā intelekta vadīta PCG modeļa izstrādi un minētā modeļa datu dokumentēšanu. Šis pētījums sniedz ieguldījumu spēļu izstrādes metodēs un parāda turpmākus uzlabojumus mākslīgā intelekta vadītā satura radīšanā videospēlēm. Darba apjoms: 59 lappušu, 27 attēlu, 4 tabulu, 2 pielikumu un 64 atsauču.
Keywords Atslēgvārdi: Procedurālā satura ģenerēšana, Kartes ģenerēšana, Mākslīgais intelekts, AI-PCG integrācija
Keywords in English Procedural Content Generation, Map Generation, Artificial Intelligence, AI-PCG Integration
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 02.09.2025 23:34:51