Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Digital Humanities
Title in original language Digitālo humanitāro zinātņu un digitālā mārketinga krustcelēs: semiotikas un noskaņojuma analīze patērētāja-zīmola saiknes interpretācijai un SIA "Stenders" e-komercijas stratēģiju izpētei Ķīnas tirgū
Title in English At the Crossroads of Digital Humanities and Digital Marketing: Semiotic and Sentiment Data Analysis Interpreting Self-Brand Connection and Navigating Chinese E-Commerce Strategies for Stenders Ltd.
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Tatjana Smirnova
Reviewer Aleksandrs Gorbunovs
Abstract Maģistra darbs “ Digitālo humanitāro zinātņu un digitālā mārketinga krustcelēs: semiotikas un noskaņojuma analīze patērētāja-zīmola saiknes interpretācijai un SIA "Stenders" e-komercijas stratēģiju izpētei Ķīnas tirgū” ir veltīts semiotikas nozīmes izpētei mārketinga pētījumos, īpaši analizējot, kā tā var palīdzēt interpretēt patērētāja-zīmola saiknes veidošanos Ķīnas e-komercijas kontekstā. Lai gan semiotika ir klātesoša visur, lielākā daļa pētījumu šajā jomā koncentrējas uz valodniecību vai kultūras disciplīnām. Tomēr uz Ķīnas sociālo mediju platformām novērojamās pārmaiņas – patērētāju pieaugošā vēlme veikt pirkumus emociju vadītu faktoru dēļ, jo īpaši, ja pastāv ciešāka saikne ar zīmolu – sniedz būtiskas atziņas starptautiskiem zīmoliem, piemēram, STENDERS, kas gan ir darbojies jau kādu laiku Ķīnas tirgū, taču diemžēl nav guvis būtiskus panākumus. Maģistra darbs uzskata, ka lielāko daļu lietotāju iesaistes un pirkšanas uzvedības sociālo mediju platformās var izskaidrot, izmantojot Stimuls–Organisms–Reakcija (SOR) teorētisko ietvaru. Balstoties uz padziļinātu analīzi, galvenie secinājumi rāda, ka semiotikas interpretācijas apvienošana ar SOR modeli un jauno sociālo mediju mārketinga miksu sniedz vērtīgu pieeju atbilstoša zīmola tēla identificēšanai emociju vadītā sociālās komercijas kontekstā Ķīnā. Maģistra darbs sastāv no 85 lapaspusēm (22 258 vārdiem) un ietver šādas nodaļas: ievads, teorētiskā daļa, analītiskā daļa, praktiskā daļa, secinājumi un praktiskais nozīmīgums. Datu iegūšanai tika izmantotas Python programmēšanas valodas iespējas, iegūstot 8 datu kopas, kas izmantotas kvantitatīvajā analīzē un atlasītajā padziļinātā kvalitatīvajā analīzē, īpaši koncentrējoties uz semiotiku un patērētāja-zīmola saiknēm. Visi Python darba faili un rezultāti pievienoti vienā mapē pielikumā. Atsauču saraksts satur 82 avotus.
Keywords mārketinga semiotika, sociālo mediju komercija, patērētāja-zīmola saikne, Ķīnas tirgus, semiotiskā analīze, kvantitatīvā datu analīze
Keywords in English marketing semiotics, social media commerce, self-brand connection, Chinese market, semiotic analysis, quantitative data analysis
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 10.06.2025 08:14:36