Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Innovations and Entrepreneurship
Title in original language Zīmola “launchingwheels.com” mārketinga stratēģijas izstrāde
Title in English Development of Marketing Strategy for Brand “launchingwheels.com”
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Ervīns Butkevičs
Reviewer Velga Štemere
Abstract Margarita, L. Zīmola “launchingwheels.com” mārketinga stratēģijas izstrāde. Maģistra darbs / Margarita L., Butkevičs, E. (2025), Rīga: RTU IEVF, maģistra profesionālo studiju programma “Inovācijas un uzņēmējdarbība”, 80 lpp. Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 80 lpp., tajā iekļauti 9 attēli un 13 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 2 avoti latviešu, 40 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 9 pielikumi. Pētījuma mērķis: izstrādāt zīmolam launchingwheels.com piemērotu mārketinga stratēģiju, atpazīstamības un pārdošanas rezultātu veicināšanai starptautiskajos tirgos. Pirmajā darba daļā tiek apskatīta aktuālā literatūra un pētījumi saistībā ar mārketinga aktualitātēm mazajiem uzņēmumiem, digitālā mārketinga rīkiem un to lomu mazo uzņēmumu darbībā, kā arī pastāvošie izaicinājumi mārketinga jomā mazajiem uzņēmumiem. Otrajā darba daļā tiek veikta zīmola launchingwheels.com Amazon platformu pārdošanas datu un klientu atsauksmju analīze. Tika veiktas sarunas ar mārketinga kompānijām, izvērtēti to ieteikumi un piedāvājumi. Iegūto rezultātu apstiprināšanai, tika iegūts un izvērtēts arī IT eksperta viedoklis. Trešajā, praktiskajā darba daļā tika veikta mērķa klienta identificēšana un zīmola pozicionējuma definēšana. Tālāk tika veiktas dažādu reklāmas budžetu un vietnes uzlabojumu scenāriju kalkulācijas. Tika apskatīti iespējamie riski un to novēršanas iespējas. Nozīmīgākie rezultāti: Darba ietvaros tika izstrādāta mārketinga stratēģija uzņēmumam launchingwheels.com, kas specializējas nerūsējošā tērauda laivu transportēšanas aksesuāru ražošanā un pārdošanā. Veicot uzņēmuma pašreizējās situācijas analīzi un mērķauditorijas izpēti, tika konstatēts, ka lielākā daļa pārdošanas notiek, izmantojot Amazon platformu, savukārt uzņēmuma mājaslapa šobrīd netiek pilnvērtīgi izmantota. Finanšu aprēķinu un dažādu attīstības scenāriju salīdzinājums parādīja, ka lielākais atdeves potenciāls ir scenārijam, kurā mārketinga aktivitātes tiek apvienotas ar mājaslapas pilnveidošanu un vizuālā satura attīstību. Šis pieejas modelis ļauj būtiski paaugstināt konversijas rādītāju un samazināt atkarību no ārējiem pārdošanas kanāliem.
Keywords mazais uzņēmums, mārketinga stratēģija, digitālais mārketings, mājaslapas optimizācija, konversijas rādītājs, e-komercija
Keywords in English small business, marketing strategy, digital marketing, website optimization, conversion rate, e-commerce
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 29.05.2025 21:05:31