| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Information Technology |
| Title in original language |
Sensordatu analītikas informācijas paneļu projektēšana digitālā dvīņa vadības risinājumos |
| Title in English |
Designing Sensor Data Analytics Dashboards for Digital Twin Control Solutions |
| Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
| Scientific advisor |
Arnis Lektauers |
| Reviewer |
Pēteris Grabusts |
| Abstract |
Mūsdienās digitālo dvīņu nozīme industriālajos procesos strauji pieaug, informācijas paneļi kļūst par būtisku rīku sensoru datu vizualizācijā un sistēmu vadībā. Bakalaura darba mērķis ir salīdzinoši izpētīt informācijas paneļu projektēšanas teoriju un praktisko piemērošanu digitālā dvīņa vadības kontekstā, izmantojot atvērtā pirmkoda rīkus. Mērķa sasniegšanai darbā tika veikti šādi uzdevumi: digitālā dvīņa koncepcijas un vadības principu izpēte, informācijas paneļu veidu un to projektēšanas labās prakses analīze, vairāku atvērtā pirmkoda informācijas paneļu rīku salīdzinošs izvērtējums, kā arī eksperimentāla informācijas paneļa prototipa izstrāde Node-RED vidē. Rezultāti apliecina, ka no analizētajiem risinājumiem Node-RED platforma ir atzīta par piemērotāko digitālā dvīņa informācijas paneļa izveidei; Node-RED vidē izstrādāts funkcionējošs prototips ar četru līmeņu cilvēka-mašīnas saskarnes (HMI) struktūru, kas nodrošina gan sistēmas pārskatu, gan detalizētu datu analīzi un vadību reāllaikā. Darba gaitā tika identificētas izstrādātā risinājuma priekšrocības un ierobežojumi, un secināts, ka darbs var kalpot kā vadlīniju pamats līdzīgu informācijas paneļu veidošanai citos digitālā dvīņa risinājumos.
Bakalaura darbā ir 53 lappuses, 27 attēli, 4 tabulas un 48 informācijas avoti. |
| Keywords |
DIGITĀLAIS DVĪNIS, INFORMĀCIJAS PANELIS, CILVĒKA-MAŠĪNAS SASKARNE, DATU VIZUALIZĀCIJA. |
| Keywords in English |
DIGITAL TWIN, DASHBOARD, HUMAN-MACHINE INTERFACE, DATA VISUALIZATION. |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
28.05.2025 14:36:25 |