| Form of studies |
Professional Bachelor |
| Title of the study programm |
|
| Title in original language |
4.-6.klašu skolēnu tekstpratības sekmēšana matemātikas apguvē |
| Title in English |
Improving reading comprehension in mathematics for 4th – 6th grade students |
| Department |
|
| Scientific advisor |
Dace Kūma |
| Reviewer |
Inga Šnēbaha |
| Abstract |
Darba autore: Elīza Anna Milzere
Darba temats: 4. – 6.klašu skolēnu tekstpratības sekmēšana matemātikas apguvē
Darba veids: bakalaura darbs
Studiju programma: skolotājs
Darba zinātniskā vadītāja: Dr. math. Dace Kūma
Darba apjoms: 41 lpp.
Atslēgas vārdi: tekstpratība, matemātika, mācīšanās
Pētījuma mērķis: veikt teorētisko un empīrisko izpēti par tekstpratības sekmēšanu 4. – 6.klašu skolēnu matemātikas mācīšanās procesā, kā arī izstrādāt matemātikas teksta uzdevumu krājumu 4. – 6.klasei.
Darba saturs: darba saturu veido 3 nodaļas, secinājumi un 7 pielikumi
Pētījuma metodes:
1. Teorētiskās izpētes metodes: zinātniskās literatūras un normatīvo dokumentu analīze.
2. Empīriskās izpētes metodes: skolotāju aptauja un empīriski pētījumi.
Darba rezultāti: tika apkopotas teorētiskās atziņas par tekstpratību matemātikā, veikts empīrisks pētījums par tekstpratības ietekmi uz skolēnu sasniegumiem matemātikā, analizēta zinātniskā literatūra un veikta matemātikas skolotāju aptauja par tekstpratību sekmējošām metodēm, empīriskā pētījumā novērtēta tekstpratību sekmējošu metožu efektivitāte matemātikas apguvē, kā arī izstrādāts matemātikas teksta uzdevumu krājums 4. – 6.klašu skolēniem.
Darba izmantojamība: pētījumā apkopotās teorētiskās atziņas iespējams izmantot profesionālajā pedagoģiskajā darbā, veicinot izpratni par tekstpratību un tās sekmēšanu matemātikā. Pētījumā izveidotais matemātikas teksta uzdevumu krājums izmantojams darbā ar 4. – 6.klašu skolēniem, lai integrētu tekstpratības sekmēšanu matemātikā. |
| Keywords |
tekstpratība, matemātika, mācīšanās |
| Keywords in English |
reading comprehension, mathematics, learning |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
27.05.2025 21:11:33 |