Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm
Title in original language 4.-6.klašu skolēnu tekstpratības sekmēšana matemātikas apguvē
Title in English Improving reading comprehension in mathematics for 4th – 6th grade students
Department
Scientific advisor Dace Kūma
Reviewer Inga Šnēbaha
Abstract Darba autore: Elīza Anna Milzere Darba temats: 4. – 6.klašu skolēnu tekstpratības sekmēšana matemātikas apguvē Darba veids: bakalaura darbs Studiju programma: skolotājs Darba zinātniskā vadītāja: Dr. math. Dace Kūma Darba apjoms: 41 lpp. Atslēgas vārdi: tekstpratība, matemātika, mācīšanās Pētījuma mērķis: veikt teorētisko un empīrisko izpēti par tekstpratības sekmēšanu 4. – 6.klašu skolēnu matemātikas mācīšanās procesā, kā arī izstrādāt matemātikas teksta uzdevumu krājumu 4. – 6.klasei. Darba saturs: darba saturu veido 3 nodaļas, secinājumi un 7 pielikumi Pētījuma metodes: 1. Teorētiskās izpētes metodes: zinātniskās literatūras un normatīvo dokumentu analīze. 2. Empīriskās izpētes metodes: skolotāju aptauja un empīriski pētījumi. Darba rezultāti: tika apkopotas teorētiskās atziņas par tekstpratību matemātikā, veikts empīrisks pētījums par tekstpratības ietekmi uz skolēnu sasniegumiem matemātikā, analizēta zinātniskā literatūra un veikta matemātikas skolotāju aptauja par tekstpratību sekmējošām metodēm, empīriskā pētījumā novērtēta tekstpratību sekmējošu metožu efektivitāte matemātikas apguvē, kā arī izstrādāts matemātikas teksta uzdevumu krājums 4. – 6.klašu skolēniem. Darba izmantojamība: pētījumā apkopotās teorētiskās atziņas iespējams izmantot profesionālajā pedagoģiskajā darbā, veicinot izpratni par tekstpratību un tās sekmēšanu matemātikā. Pētījumā izveidotais matemātikas teksta uzdevumu krājums izmantojams darbā ar 4. – 6.klašu skolēniem, lai integrētu tekstpratības sekmēšanu matemātikā.
Keywords tekstpratība, matemātika, mācīšanās
Keywords in English reading comprehension, mathematics, learning
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 27.05.2025 21:11:33