Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Ilgtspējīga iepakojuma ietekme uz patērētāju uzvedību: Videi draudzīgu iepakojumu izvērtējums.
Title in English Impact of Sustainable Packaging on Consumer Behavior: Evaluating Eco-friendly Packaging Practices.
Department Riga Business School
Scientific advisor Ronalds Cinks
Reviewer Katerina Čerņavska
Abstract Ilgtspējība kļūst arvien aktuālāka tēma, tāpēc kompānijas saviem produktiem arvien vairāk veido ilgtspējīgākus iepakojumus un cenšas sasniegt paterētājus caur ilgtspējības faktoru. Lai gan ir pieejami dažādi raksti, grāmatas un citas platformas, kur var izprast, kas ir ilgtspējīgs iepakojums, daudzi cilvēki joprojām ne līdz galam spēj atšķirt ilgtspējīgu no neilgtspējīga iepakojuma. Šī pētījuma mērķis ir saprast, kā ilgtspējīgs iepakojums ietekmē patērētāju uzvedību, saprotot, vai apstiprinās hipotēze: Ilgtspējīga iepakojuma izmantošana pozitīvi ietekmē patērētāju uzvedību, paaugstinot pirkuma nodomus, kā arī ar eksperimenta iesaisti saprast, vai patērētāji labāk izvēlas ilgtspējīgu vai neilgtspējīgu iepakojumu starp dažādu iepakojumu veidiem. Eksperimenta rezultāti norāda, ka ilgtspējīgs iepakojums neietekmē patērētāja uzvedību, apstiprinot iepriekš citu cilvēku veiktos pētījumus. Ka arī apstiprinās, ka ir citi faktori, kas ietekmē patērētājus iegādāties konkrēto iepakojumu. Nākamajos pētījumos ieteicams ir veikt analīzi par to, kas tieši ir vajadzīgs, lai ilgtspējīgs iepakojums tomēr ietekmētu patērētāju uzvedību, neatkarīgi no blakus faktoriem. Atslēgvārdi: ilgtspējība, patērētājs, patērētāju uzvedība, pirkšanas nodomi, iepakojumu ietekme uz patērētājiem
Keywords ilgtspējība, patērētājs, patērētāju uzvedība, pirkšanas nodomi, iepakojumu ietekme uz patērētājiem
Keywords in English sustainability, consumer,consumer behavior, purchase intentions, the impact of packaging on consumers
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 13.04.2025 21:23:18