Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Geomatics |
Title in original language |
Kartes modelēšanā priekš FPS datorspēlēm, izmantojot 3D punktu mākoņa datus. |
Title in English |
Map modeling for FPS computer games using 3D point cloud data. |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Liene Role |
Reviewer |
Rinalds Smilga |
Abstract |
Pētāmās darba tēmas nosaukums ir “Kartes modelēšanā priekš FPS žanra
datorspēlēm, izmantojot 3D punktu mākoņa datus”. Ar šo tēmu vēlos paplašināt 3D
punktu mākoņa datu izmantošanas iespējas ne tikai būvniecībā, arhitektūrā un t.l.
sfēras, bet arī informācijas un izklaides sektorā.
Balstoties uz darba autora veiktās aptaujas rezultātiem, virtuālās pasaules
modelēšanai izvēlēta Valve izstrādātā datorspēle, kas ir viena no populārākiem pasaule
FPS žanra - Counter Strike 2. Ar AS “Virši-A” atļauju, par digitāla dvīņa izveidošanas
paņemta degvielas uzpildās stacijā Aizkraukles rajonā. AS “Virši-A” pārstāvis atļāva
objekta izmantošanu modelēšanai ar nosacījumu, ka netiek izmantota uzņēmuma
mediju atribūtika. Ja aplūkojam šo darbu no finansiālā viedokļa, idejas rentabilitāte ir
ļoti zema un šauri fokusēta. Iemesls tam ne tikai, ka nav vienota un optimāla risinājuma,
kas samazinātu izmaksas un paātrināt pārdošanai piemērota galaprodukta ražošanu, kā
arī tas, ka interese par šo produktu ir ļoti maza un specifiska. |
Keywords |
FPS, 3D punktu makoni, LIDAR, Kartešana |
Keywords in English |
FPS, 3D point cloud, LIDAR, Mapping |
Language |
lv |
Year |
2025 |
Date and time of uploading |
14.01.2025 22:47:22 |