Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Geomatics
Title in original language Kartes modelēšanā priekš FPS datorspēlēm, izmantojot 3D punktu mākoņa datus.
Title in English Map modeling for FPS computer games using 3D point cloud data.
Department Faculty Of Civil And Mehanical Engineering
Scientific advisor Liene Role
Reviewer Rinalds Smilga
Abstract Pētāmās darba tēmas nosaukums ir “Kartes modelēšanā priekš FPS žanra datorspēlēm, izmantojot 3D punktu mākoņa datus”. Ar šo tēmu vēlos paplašināt 3D punktu mākoņa datu izmantošanas iespējas ne tikai būvniecībā, arhitektūrā un t.l. sfēras, bet arī informācijas un izklaides sektorā. Balstoties uz darba autora veiktās aptaujas rezultātiem, virtuālās pasaules modelēšanai izvēlēta Valve izstrādātā datorspēle, kas ir viena no populārākiem pasaule FPS žanra - Counter Strike 2. Ar AS “Virši-A” atļauju, par digitāla dvīņa izveidošanas paņemta degvielas uzpildās stacijā Aizkraukles rajonā. AS “Virši-A” pārstāvis atļāva objekta izmantošanu modelēšanai ar nosacījumu, ka netiek izmantota uzņēmuma mediju atribūtika. Ja aplūkojam šo darbu no finansiālā viedokļa, idejas rentabilitāte ir ļoti zema un šauri fokusēta. Iemesls tam ne tikai, ka nav vienota un optimāla risinājuma, kas samazinātu izmaksas un paātrināt pārdošanai piemērota galaprodukta ražošanu, kā arī tas, ka interese par šo produktu ir ļoti maza un specifiska.
Keywords FPS, 3D punktu makoni, LIDAR, Kartešana
Keywords in English FPS, 3D point cloud, LIDAR, Mapping
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 14.01.2025 22:47:22