Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Computer Systems
Title in original language Mākslīgajā intelektā balstīta Skat spēles dziņa izstrāde
Title in English Development of Artificial Intelligence Based Skat Game Playing Engine
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Egons Lavendelis
Reviewer Maija Strautmane
Abstract Šajā darbā galvenā uzmanība pievērsta mākslīgajā intelektā balstīta Skat kāršu spēles dziņa izstrādei. Darba mērķis ir izstrādāt dzini, kas spēj pieņemt stratēģiskus lēmumus dažādās spēles fāzēs. Pētījums sākas ar pārskatu par esošajām varbūtiskajām spriešanas metodēm kāršu spēļu kontekstā. Pēc esošo paņēmienu analīzes tika izvēlētas dzinim piemērotākā tehnikas – Montekarlo koka pārmeklēšana un neironu tīkli. Lai sasniegtu šī pētījuma mērķi, tika analizēti dažādi Skat kāršu spēļu algoritmi un spēļu dziņi, aplūkojot to kopīgos raksturojumus un ierobežojumus. Pēc analītiskā varbūtīgās spriešanas algoritmu pētījuma sekoja izvēlēto algoritmu - Montekarlo Spēles koka pārmeklēšanas un neironu tīklu implementācija. Montekarlo spēles koka pārmeklēšana tika izmantota, lai novērtētu rezultātus, imitējot iespējamus gājienus nenoteiktības apstākļos, savukārt neironu tīkla nodrošinātais varbūtības sadalījums tika integrēts spēles stiķu ņemšanas fāzē, lai efektīvāk vadītu pārmeklēšanu. Turklāt, izmantojot PyGame bibliotēku, tika izstrādāta grafiskā lietotāja saskarne (GUI), kas ļauj spēlētājiem sacensties ar izstrādāto dzini. Noslēgumā šajā darbā ir apskatīta MI dziņa izstrāde Skat kāršu spēlei. Rezultāti parāda veiksmīgu Monte Karlo spēles koka pārmeklēšanas un neironu tīklu izmantošanu, ļaujot dzinim spēlēt stratēģiski un pieņemt efektīvus lēmumus dažādos spēļu scenārijos. Darba apjoms kopumā ir 62 lappuses, tajā skaitā 7 tabulas, 21 attēli un 48 literatūras avots.
Keywords Varbūtiskās spriešanas metodes, Mākslīgais intelekts, Neironu tīkli, Skat kāršu spēle.
Keywords in English Probabilistic Reasoning Techniques, Neural Networks, Skat
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 02.01.2025 21:32:50