Abstract |
Maģistra darbs “Inovāciju izpēte jauna produkta izstrādei: veiklības rotaļlieta ar
attīstošu un terapeitisku potenciālu “Good Points” ” ir veikts Nika Brensona izpildījumā, lai
iegūtu maģistra grādu studiju programmā “Inovācijas un uzņēmējdarbība”.
Uzstādītais maģistra darba mērķis - izstrādāt biznesa plāna piedāvājumu inovatīva
produkta - knibināšanās jeb veiklības rīka, rotaļlietai (no angļu valodas “fidget”), ar
potenciālām terapeitiskām īpašībām, nodarbinot smalko motoriku, komercializēšanai nišas
tirgū.
Pētījuma galvenās atziņas un novērojumi, biznesa piedāvājuma pamatam, apgūti veicot
intervijas ar inovāciju un uzņēmējdarbības jomu ekspertiem, kā arī ar profesionāļiem, kas
specializējas garīgās un fiziskās veselības jomās. Tāpat arī pierādījumi meklēti tiešsaistes
aptaujas anketā, kā arī veicot līdzīgu produktu tirgus izpēti. Maģistra darba saturs ir izvērsts trīs
sekcijās: teorētiskajā, analītiskajā un praktiskajā nodaļā.
Darbā galvenie gūtie secinājumi atklāj izvērstu izgudrojuma potenciālo mērķauditoriju
– pusaudžus un pieaugušos, kuriem nepieciešams pastāvīgi novirzīt pilnu vai daļēju uzmanību
knibinoties, vēlams ar sociāli pieņemamiem rīkiem. Daudzos gadījumos tie ir cilvēki vieglā
autisma spektrā, kuru kognitīvās spējas nav ietekmētas, kā arī cilvēki ar uzmanības deficīta
traucējumiem. Secinājumos arīdzan atklājas ekspertu svarīgs norādījums, ka šie šīs
mērķauditorijas cilvēki ar uzmanības deficīta traucējumiem ir gan tādi, kas ir klīniski
diagnosticēti, gan arī tādi, kas paši sevi asociē ar šo diagnozi, novērojot sev šīs diagnozes
simptomātiku. Papildinot, uzrunātie garīgās un fiziskās veselības eksperti negrasījās apgalvot,
ka šāda veida rīkam, rotaļlietai būtu cits pielietojums bez uzmanības novēršanas vai
novirzīšanas. Svarīgi pieminēt, ka labklājības eksperti uzsver, attīstības īpašību klātbūtnes
nemaldinošai apgalvošanai būtu nepieciešams veikt klīnisku pētījumu, tāpēc, izrietoši, produkts
šajā stadijā nebūtu korekti asociēt kā tādu, kas veicina kāda veida attīstību.
Balstoties šajos secinājumos un vadlīnijās, darba izskaņā tiek izvērsts detalizēts biznesa
plāna piedāvājums, kas ietver pamatotus un esošās situācijas kontekstā balstītus aprēķinus,
grafiku produkta ieviešanai tirgū, nepieciešamo darbību un resursu uzskaitījumu, lai apgūtu
potenciālo biznesa iespēju.
Maģistra darbs ir rakstīts angļu valodā. Tas sastāv no 92 lapām, 29 tabulām, 14
formulām, 14 ilustrācijām, 13 pielikumiem, kas aptver 19 lappuses. Bibliogrāfija un avotu
saraksts satur 53 avotus angļu valodā. |