Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Digitālo pircēju uzvedības modelis tekstilrūpniecības nozarē.
Title in English Digital Buyer Behavior Model in the Textile Industry.
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Ieva Andersone
Reviewer Tatjana Ņikitina
Abstract Maģistra darba autors: Ayshan Aslanova Nosleguma darba zinātniskais vadītājs: PhD, Docent. Ieva Andersone Nosleguma darba temats: Digitālās pirkšanas uzvedības modelis tekstilrūpniecībā Nosleguma darbs rakstits: ir uzrakstīts angļu valodā, tas sastāv no ievada, pētījuma teorētiskā ietvara, pētījuma metodoloģijas, pētījuma empīriskās daļas, secinājumiem un ieteikumiem. Darba apjoms ir 104 lappuses, tajā ir 30 attēls, 15 tabulas un 2 formulas. Bibliogrāfija un avotu saraksts satur 89 avotus angļu valodā. Darbam ir 9 lappuses ar pielikumiem. Nosleguma darba galvenie rezultati: Digitālā pircēja uzvedība tiek saukta par raksturu vai iezīmēm, ko cilvēki atklāj, veicot pirkumus tiešsaistē. Darba galvenais mērķis ir izstrādāt modeli digitālā pircēja uzvedības uzlabošanai, koncentrējoties uz dažādiem kritiskiem faktoriem, kas ietekmē patērētāju pirkšanas uzvedību un iepirkšanās paradumus ar tiešsaistes palīdzību tekstilrūpniecībā visā pasaulē. Autore identificēja 8 galvenos mainīgos, kas ietekmē digitālās pirkšanas uzvedību. Digitālā aptauja tiek veikta, izmantojot platformu “Google Forms”. Aptaujai iegūtais izlases lielums ir 193. Aptaujā iegūto datu izvērtēšanai tiek veikta aprakstošā un daudzkārtēja lineārās regresijas analīze. Izmantojot regresijas analīzi, tiek izslēgti tādi mainīgie kā psiholoģiskie faktori, ekonomiskie apstākļi un reklāma sociālajos medijos. Mainīgajam “produktu pieejamība un daudzveidība” ir pozitīva ietekme, savukārt uztvertā kvalitāte, globālie notikumi un pandēmijas, tehnoloģiskās prasmes un komforts vidēji ietekmē pircēja uzvedību tiešsaistē. Mainīgais, kam ir negatīva ietekme, ir normatīvā vide. Saskaņā ar regresijas analīzes rezultātiem autore piedāvāja modeli y, kas ietver nepieciešamos ieteikumus digitālā pircēja uzvedības uzlabošanai tekstilrūpniecībā. Nosleguma darba bibiliografiskais apraksts: Aslanova A.: Digitālās pirkšanas uzvedības modelis tekstilrūpniecībā. Darbs/ A. Aslanova, I. Andersone – Rīga: RTU, FEEM, studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadība”, 2024. – 104lpp.
Keywords Digitālā pircēja uzvedība, tekstilrūpniecība, daudzkārtēja regresija, modeļu izstrāde.
Keywords in English Digital shopper behaviour, Textile industry, Multiple regression, Model development.
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 21.05.2024 21:18:17