Abstract |
Šī bakalaura darba mērķis bija izpētīt faktorus, kas veicina lojalitāti un apmierinātību starp
viedtālruņu lietotājiem. Viedtālruņu lietotāji ir liela un dažāda patērētāju grupa, kas ir ar dažādām
vēlmēm un gaidām pret savām ierīcēm. Sapratne par to, kas viņus padara lojālus un apmierinātus, var palīdzēt viedtālruņu ražotājiem un mārketinga speciālistiem uzlabot savus produktus un
pakalpojumus. Lai atbildētu uz pētniecības jautājumus "Vai Android un iOS lietotājiem ir atšķirība
apmierinātības faktoros?", "Vai pastāv atšķirības apmierinātībā ar dažādām funkcijām atkarībā no
operētājsistēmas lietotāju lietojuma?", "Kādas ir vissvarīgākās funkcijas viedtālruņu lietotājiem
ar dažādām operētājsistēmām?" tika veikta aptauja ar 130 respondentiem, kuriem bija dažādu
zīmolu un modeļu viedtālruņi. Aptauja apkopoja datus par dažādiem viedtālruņu lietošanas
aspektiem, piemēram, zīmola izvēli, operētājsistēmu, iepriekšējo zīmolu skaitu, dizaina
nozīmīgumu, zīmola tēlu, cenu, veiktspēju, unikālām funkcijām, apmierinātības līmeni un plānu
mainīt zīmolu. Dati tika analizēti, izmantojot deskriptīvos statistiskos rādītājus, piemēram, moda un
frekvenču tabulas, lai identificētu visbiežāk sastopamos atbilžu variantus un paraugus starp
viedtālruņu lietotājiem. Rezultāti parādīja, ka lielākā daļa respondentiem bija Apple zīmola
piekritēji, seko Samsung. Vairākums respondentu izvēlējās Android operētājsistēmu, seko iOS. Lielākā daļa respondentu bija izmantojuši 1-2 iepriekšējos zīmolus, pirms izvēlējās savu
pašreizējo. Dizains un zīmola tēls bija nedaudz nozīmīgs lietotājiem, izvēloties viedtālruni, bet
veiktspēja un unikālas funkcijas bija ļoti svarīgas. Lielākā daļa respondentu bija apmierināti ar
savu pašreizējo viedtālruni (novērtējot to ar 4 punktiem no 5) un plānoja palikt pie sava
pašreizējā zīmola. Šie atklājumi liecina, ka viedtālruņu lietotāji novērtē kvalitāti, funkcionalitāti, uzticamību un
inovācijas savās ierīcēs. Tāpat tie norāda, ka viedtālruņu lietotāji tendēti būt lojāli savam
pašreizējam zīmolam, ja ir apmierināti ar to. Tomēr daži faktori, kas varētu ietekmēt viņu un
apmierinātību, ietver cenu izmaiņas, jaunas funkcijas vai modeļus no konkurentiem, tehniskus
jautājumus vai kļūmes, klientu apkalpošanas kvalitāti vai pieejamību. Šis darbs sniedz ieskatu par viedtālruņu lietotāju vēlmēm un uzvedību, kas var informēt
lēmumu pieņemšanu un turpmākas pētniecības šajā jomā. Tas arī sniedz ieguldījumu literatūrā
par patērētāju lojalitāti un apmierinātību attiecībā uz tehnoloģiju produktiem. |