Abstract |
Zaļā banku darbība attiecas uz ekoloģisko apsvērumu iekļaušanu banku kreditēšanas
darbībās un operācijās, kas ir pieaugoša tendence. Lai veicinātu ilgtspējību un mazinātu bažas
par vidi, atbildīgās bankas nodrošina dažādus zaļus finanšu produktus un atbalsta videi
draudzīgas iniciatīvas. Reaģējot uz šiem jautājumiem, sabiedrība ir pārņēmusi ilgtspējīgas
attīstības koncepciju, kuras mērķis ir harmoniska sabiedrības, ekonomikas un vides izaugsme.
SEB grupas mērķis ir radīt klienta vērtību un uzturēt rentabilitāti, vienlaikus izkopjot spēcīgas
attiecības ar klientiem.
Zaļo investīciju produktu izstrāde pozitīvi ietekmē uzņēmuma tēlu un bieži vien
piesaista papildu klientu plūsmas. Tā kā SEB grupa ir atbildīga un biznesa orientēta banka, tā
aicina paplašināt savu zīmolu un sasniegt vairāk klientu. Šī iemesla dēļ tās mērķis ir izveidot
zaļo ieguldījumu produktu kā alternatīvu esošajiem finanšu produktiem un instrumentiem.
Izstrādājot specifiskāku zaļo produktu, SEB bankai būs iespēja gūt ieņēmumus ar šo produktu
un sniegt labumu zaļajam finansējumam.
Pētījums ir vērsts uz primāro un sekundāro datu izmantošanu, un tas ietver kvalitatīvo
un kvantitatīvo analīzi. Kvalitatīvā pētījuma instrumenti ir daļēji strukturētas intervijas;
kvantitatīvās metodes instruments ir tiešsaistes aptauja.
2.sadaļas datu interpretācijas rezultātā, ņemot vērā pasaules un Latvijas tirgu, kā arī
papildus, veicot aptaujas un intervijas ar banku operāciju speciālistiem, autors ir pieņēmis
lēmumu par atjaunojamo investīciju fonda attīstību SEB Global Services Rīgā. Nepieciešams
izlemt, kādu mērķi autors vēlas sasniegt, lai veicinātu informētību un prasības zaļo banku jomā.
Mērķim ir jābūt ekoloģiski, sociāli un ekonomiski nozīmīgam un atbilstošam šī maģistra darba
būtībai, kas ir stimulēt klientus apmeklēt zaļās vides projektus, palielinot izpratni. Tātad autors
ierosina ieviest apgrozībā atjaunojamo investīciju fondu.
Šī pētījuma noslēgumā autors uzsver, kā zaļajiem investīciju produktiem var būt
ilgtermiņa pozitīva ietekme uz klientiem, vidi un pašu banku. Var secināt, kā finanšu
institūcijām var būt būtiska ietekme atkarībā no to klientu skaita un cik nozīmīgi tās var
ietekmēt vidi, īpaši sociālajās un videi zaļajās iniciatīvās un atjaunojamās enerģijas projektos. |