Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Entrepreneurship and Management |
Title in original language |
Klientu attieksmes uzlabošanas modeļa izstrāde videi draudzīgu produktu izvēlē |
Title in English |
Development of a Model for Improving Customer Attitudes in Choosing Environmentally Friendly Products |
Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
Scientific advisor |
Irēna Vaivode |
Reviewer |
Vladimirs Šatrevičs |
Abstract |
Pēdējos gados ir vērojama pieaugoša patērētāju vides apziņas tendence, kā rezultātā ir mainījusies viņu attieksme pret videi draudzīgiem produktiem. Klienti tagad vairāk apzinās sava patēriņa ietekmi uz vidi un ir gatavi izdarīt izvēli, kas pamatojas uz ilgtspējību. Viņi aktīvi meklē produktus, kas ir videi draudzīgi, ražoti, izmantojot videi draudzīgus procesus. Klienti ir gatavi maksāt vairāk par videi draudzīgām precēm. Šī pētījuma mērķis ir noteikt faktorus, kas veicina patērētāju attieksmi pret videi draudzīgu produktu izvēli. Darba autors ir izmantojis akadēmiskās datubāzes, piemēram, Research Gate, Science Direct un Google Scholar, lai atrastu tēmai atbilstošus zinātniskos rakstus, kas publicēti laika posmā no 2017. līdz 2022. gadam. Šī pētījuma konceptuālais ietvars tika izveidots, izmantojot tiešsaistes resursus, kas attiecas uz patērētāju attieksmi pret videi draudzīgu preču izvēli. Aptauja tika veikta, izmantojot autora izstrādātu anketu, kas tika veidota, pamatojoties uz zinātniskās literatūras analīzes procesā iegūtajiem rezultātiem. Tika veikta ekspertu strukturēta aptauja, lai noteiktu identificēto mainīgo lielumu ietekmes un vadāmības līmeni. Lai noskaidrotu identificēto mainīgo ietekmi un vadāmību, tika veikta faktoru analīze. Konceptuālais modelis tika izstrādāts, ņemot vērā identificētos ietekmes un vadāmības līmeņus. |
Keywords |
Modelis, Klientu attieksme, Vides draudzīgi produkti, Faktori, Videi draudzīgi, Iegādes nodomi, Apziņa, Ilgtspējīgs, Kvalitāte |
Keywords in English |
Model, Customer Attitudes, Environmentally Friendly Products, Factors, Eco-friendly, Purchase Intentions, awareness, sustainable, quality |
Language |
eng |
Year |
2023 |
Date and time of uploading |
30.05.2023 16:52:34 |