Abstract |
Paegle K. (2023). Kvalitātes kontroles sistēmas analīze un pilnveide elektronikas
uzņēmumā: Bakalaura darbs. Vadītājs Mg. G. Kokins. RTU IEVF RKI Kvalitātes tehnoloģiju
katedra, bakalaura profesionālo studiju programma "Visaptverošā kvalitātes vadība".
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un
priekšlikumi. Darba apjoms ir 69 lpp., tajā iekļauti 16 attēli, 17 tabulas, 6 formulas.
Bibliogrāfiskajā sarakstā ietverti 9 avoti latviešu un 30 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 9 pielikumi uz 12 lpp.
Darba mērķis ir analizēt AS “HansaMatrix” kvalitātes vadības un kontroles sistēmas un
izstrādāt priekšlikumus un ieteikumus šo sistēmu pilnveidei, kas palīdzētu samazināt
neatbilstošu produktu skaitu un tādējādi arī sūdzību skaitu, kā arī samazinātu darbinieku
pieļautās kļūdas.
Pirmajā darba daļā tiek analizēta pieejamā informācija par kvalitātes kontroles sistēmu
un kvalitātes vadības sistēmu, šo jēdzienu nozīme, mijiedarbība un svarīgums uzņēmuma
darbībā. Teorijas daļā tiek izpētītas pētījuma metodes, ar kuru palīdzību var veikt kvalitātes kontroles sistēmas analīzi un novērtējumu, kā arī tiek izpētīti šo metožu ieguvumi un trūkumi.
Otrajā darba daļā tiek veikta uzņēmuma kvalitātes vadības sistēmas un uzņēmuma
ražoto un montēto produktu kvalitātes kontroles sistēmas apskate un analīze, pielietojot dažādas pētījuma metodes, un aprēķinātas ar kvalitātes zudumiem saistītās izmaksas.
Trešajā darba daļā tiek izstrādāti ieteikumi kvalitātes vadības sistēmas uzlabošanai un
priekšlikumi kvalitātes kontroles sistēmas uzlabošanai, balstoties uz rezultātiem, kas iegūti, pielietojot pētījuma metodes, kā arī praktiskās daļas ietvaros tiek izveidots priekšlikumu ieviešanas plāns un sniegts matemātisks pamatojums, kas paskaidro šo risinājumu ieviešanas ekonomisko ieguvumu.
Nozīmīgākie secinājumi ir, ka nopietnākās kļūdas kvalitātes kontroles procesos var radīt
paši darbinieki, galvenie riski ir tie, kuru realizēšanās var beigties ar sūdzību no klienta, savukārt galvenā klientu prasība ir klientu prasību integrēšana uzņēmuma procesos un šo prasību izpildi visvairāk ietekmē kvalitātes pārvaldība. Izvirzīto pilnveides risinājumu ieviešana atmaksāsies nepilnos 10 mēnešos. Nozīmīgākie priekšlikumi ir, ka uzņēmumam būtu nepieciešams izstrādāt iekšējā audita programmu, izstrādāt kompetenču matricu, veikt darbinieku kompetenču izvērtējumu. |