Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Elektrisko transportlīdzekļu uztvere atkarībā no demogrāfiskajām pazīmēm
Title in English Attitudes Towards Electric Vehicles Depending on Demographic Characteristics
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor Inese Muzikante
Reviewer Kārlis Jānis Ātrens
Abstract Straujais elektrisko transportlīdzekļu izplatības pieaugums būtiski ietekmē transporta nozari, enerģijas patēriņu un vides ilgtspējību. Šajā pētījumā aplūkota attieksme pret elektrotransportlīdzekļiem dažādās demogrāfiskajās grupās, lai izprastu faktorus, kas ietekmē to ieviešanu un veicina plašāku integrāciju sabiedrībā. Apsekojumā tika apkopoti dati par galvenajiem demogrāfiskajiem mainīgajiem lielumiem, proti, vecumu, dzimumu, ienākumiem un izglītību. Rezultāti liecina, ka pastāv vāja korelācija starp vecumu un prognozēto elektromobiļu īpatsvaru uz ceļiem pēc desmit gadiem, taču vecāka gadagājuma respondenti biežāk paredz, ka nākotnē būs lielāks elektromobiļu īpatsvars. Izglītības līmenim ir mērena sakarība ar uzskatiem par elektromobiļiem: cilvēki ar augstāku izglītības līmeni biežāk iegādāsies elektromobili nākamo divu gadu laikā. Ienākumi ir vienīgais rādītājs, kas uzrāda nelielu korelāciju ar vides faktoriem, un cilvēki ar lielākiem ienākumiem biežāk sagaida ievērojamu benzīna cenu pieaugumu nākamo piecu gadu laikā. Elektromobiļu augstās izmaksas un nepietiekami attīstīta infrastruktūra ir galvenie iemesli, kas respondentiem liedz apsvērt elektromobiļa iegādi. Dzimumam nav būtiskas korelācijas ar elektromobiļu tirgus prognozēšanas faktoriem, un tikai neliela korelācija ir starp dzimumu un komforta faktoru, kā arī diapazona un infrastruktūras faktoriem. Šie rezultāti kopumā atbilst dažiem esošās literatūras datiem, lai gan nelielas atšķirības var būt saistītas ar specifiskiem konteksta vai metodoloģiskiem faktoriem. Šīs atziņas liecina, ka ir nepieciešamas mērķtiecīgas mārketinga un izglītojošas kampaņas, lai novērstu konkrētas demogrāfiskās barjeras un veicinātu plašāku elektrotransportlīdzekļu ieviešanu, galu galā veicinot tīrāku un ilgtspējīgāku transporta sistēmu. Pētījuma pamatā ir 49 literatūras avoti, uzsverot pieejamo statistisko informāciju par elektriskajiem transportlīdzekļiem. Darba apjoms ir 31 lappušu, tajā ir 4 tabulu, 1 pielikums.
Keywords elektriskie transportlīdzekļi, demogrāfiskās īpašības, attieksme
Keywords in English electric vehicles, demographic characteristics, attitudes
Language eng
Year 2023
Date and time of uploading 13.04.2023 15:19:40