Abstract |
Pastāv liels daudzums eksistējošu e-komercijas risinājumu, kur katrā risinājumā
pircējiem ir pieejams liels klāsts ar produktu kategorijām, kur katrā kategorijā var būt
liels daudzums produktu. Lielais produktu klāsts padara pircējam piemērotākā produkta
atlasi laikietilpīgu. Šī pētījuma mērķis ir implementēt rekomendācijas sistēmu, kura
atvieglo piemērotākā produkta atlasi un ir integrējama eksistējošos e-komercijas
risinājumos. Personalizētas rekomendācijas iegūšana balstās uz AHP-TOPSIS
daudzkritēriju lēmuma pieņemšanas metodi. Pircēju vēlmju noteikšanai iekš
rekomendācijas sistēmas tiek implementētas subjektīvo mērījumu metožu anketas,
kuras balstās uz trīs subjektīvo mērījumu metodēm: ranžēšanas metode, tiešā
novērtēšanas metode, pāru salīdzināšana. Dotās anketas tiek pasniegtas e-komercijas
risinājumiem, izmantojot lietojumprogrammas saskarni, lai pircēji spētu vēlmju
noteikšanai nepieciešamās anketas aizpildīt jau eksistējošos e-komercijas risinājumos.
Doto anketu aizpildes atvieglošanai pētījums piedāvā veidu, kā samazināt anketās
aizpildāmo lauku daudzumu, balstoties uz anketu atbilžu vēsturiskajiem datiem. Pēc
anketu aizpildes rekomendācijas sistēmā notiek produktu parametru jeb kritēriju svaru
aprēķins, ar kuriem, izmantojot TOPSIS metodi, tiek aprēķināti un atgriezti ekomercijas risinājumam produktu lietderības novērtējumi konkrētajam pircējam.
Darba apjoms - 66. lpp., 15 tabulas, 25 attēli un 5 pielikumi. |