Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Digital Humanities |
Title in original language |
Kultūras mantojuma multimodāla reprezentācija svešvalodu mācību grāmatās. |
Title in English |
Multimodal Representation of Cultural Heritage in Foreign Language Learning Textbooks. |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
Tatjana Smirnova |
Reviewer |
Stuart Edale Dunn |
Abstract |
Šis maģistra darbs ir veltīts valodu apguves mācību grāmatās piemīnētā kultūras mantojuma multimodālas reprezentācijas veida izpētei. Lai apspriestu darba nozīmi, ir apskatīts mūsdienu multimodālas reprezentācijas un digitalizēšanas tehnoloģijas lietojums svešvalodu izglītībā un kultūras mantojuma pārvaldībā. Tiek analizēti arī valodas mācīšanās saturs un sabiedrības gaidas pret valodu apguvējiem ikdienas saziņā. Praktiskajā daļā autore pēta latviešu valodas mācību grāmatās Laipa A1, A2 un B2 mīnētos kultūras mantojuma objektus, lai izstrādātu apvienotu platformu, kas nodrošinātu ērtu piekļuvi Latvijas kultūras mantojuma informācijai un mācību materiāliem svešvalodas apguvei.
Kultūras mantojuma objektu 3D modeļu izveidošana un vizualizēšana tiešsaistē ir viens no būtiskākajiem uzdevumiem platformas izveidošanas procesā. Tiek izmantota dažāda digitālā programmatūra. To galvenās tehniskās īpašības un funkcionalitātes tika analizētas pirms modelēšanas. Tiek īstenota multimodāla reprezentācija, ņemot vērā savstarpējo iedarbību starp tekstu, attēliem, audio, video, interaktīvām kartēm, 3D modeļiem un citiem esošiem resursiem valodas apguvei un kultūras mantojuma ievadam. Darbā arī doti priekšlikumi platformas optimizācijai un pielietošanai profesionālajā valodu apmācībā.
Šā maģistra darba kopējais apjoms ir 78 lapaspuses, neieskaitot 2 pielikumus. Darbu ilustrē 35 attēli, 3 tabulas un 1 diagramma. Bibliogrāfijā iekļauti 55 atsauces avoti. |
Keywords |
multimodāla reprezentācija, digitalizēšana, valodas mācīšanās, kultūras mantojums, 3D modelēšana |
Keywords in English |
multimodal representation, digitization, language learning, cultural heritage, 3D modelling |
Language |
eng |
Year |
2022 |
Date and time of uploading |
24.05.2022 18:48:55 |