Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language Statiskā analīze un savienojošās stūpes ģeometrijas optimizācija, izmantojot ģeneratīvu dizainu.
Title in English Static analysis and geometry optimization of connecting rod using generative design.
Department
Scientific advisor Oļegs Jakovļevs
Reviewer Juris Kalinka
Abstract Klaņi ir galvenā iekšdedzes dzinēja sastāvdaļa. Virzulis ir savienots ar kloķi, izmantojot stieņu, un tā ir galvenā daļa, kas pārraida jaudu no virzuļa uz kloķvārpstu. Strukturālās stabilitātes un veiktspējas ziņā to uzskata par kritisku faktoru. Galvenie pūliņi svara samazināšanā ir bijuši formas optimizācija un materiālu noņemšana, kas bieži nav iespējams. Lai ražotu vieglu savienojošo stieni. Turklāt šarnīrsavienojums ir svarīga liela apjoma ražošanas produkcijas sastāvdaļa. Abpusējais virzulis ir savienots ar rotējošo vārpstu, un virzuļa vilce tiek nosūtīta uz asi. Katrā motorā, kas izmanto iekšdedzes motoru, pamatojoties uz motora cilindru skaitu, ir vismaz viens savienojošais stienis. Savienotājstieņa konstrukcijas optimizēšana ir racionāla tikai svara samazināšanas dēļ. Var sasniegt arī mērķi samazināt motora daļas svaru un tādējādi samazināt inerces slodzi, samazināt motora svaru, uzlabot motora efektivitāti un ietaupīt enerģiju. Šajā pētījumā ir mēģināts optimizēt savienotājstieņa konstrukciju, izmantojot Response Surface Methodology (RSM). Šim nolūkam ir izvēlēts sekcijas platums un augstums. Pirmkārt, 3D modelēšana tika veikta, izmantojot programmatūru Solid works. Pēc tam šis modelis tiek importēts IGES formātā ANSYS statiskai strukturālai analīzei. Simulācijas nolūkā un ģeometrijas optimizēšanai ir izmantots Taguchi L9 ortogonālais masīvs. Spriegums, deformācija un masa ir iegūti simulācijas plānā. Galīgie rezultāti tiek importēti Minitab programmatūrā, lai optimizētu parametrus, izmantojot RSM tehniku.
Keywords (1). Lai noskaidrotu spriedzi, masu un deformāciju, izmantojot iedarbojošās stieņa slodzes. (2). Izstrādāt un optimizēt savienojošā stieņa formu sprieguma, masas un deformācijas optimizēšanai, izmantojot RSM tehniku.
Keywords in English (1). To find out the stress, mass and deformation under acting loads on connecting rod. (2). To design and optimize the shape of the connecting rod towards the optimization of stress, mass and deformation using RSM technique.
Language eng
Year 2021
Date and time of uploading 11.06.2021 22:00:25