Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Leadership and Management
Title in original language Mazumtirdzniecības uzņēmuma izaugsmes stratēģijas izstrāde
Title in English Development of a retail company's growth strategy
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Rita Greitāne
Reviewer Mārtiņš Koks, SIA MILZU! pārdošanas un tirdzniecības vadītājs
Abstract Remese, B. Mazumtirdzniecības uzņēmuma izaugsmes stratēģijas izstrāde: Maģistra darbs/ B. Remese, R. Greitāne. - Rīga: RTU, IUV katedra, maģistra profesionālā studiju programma “Līderība un vadība”, 2021. – 95 lpp. Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, 3 daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 95 lpp., tajā iekļauti 36 attēli, 33 tabulas, 2 formulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti: 40 avoti latviešu un 25 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 6 pielikumi. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt mazumtirdzniecības uzņēmuma izaugsmes stratēģiju. Analītiskajā daļā ir apkopota informācija par optometrijas pakalpojumu nozari, veikta nozares pieprasījuma analīze un apkopota informācija par nozares uzņēmumu darbību Latvijā un ārvalstīs. Lietišķajā pētījuma daļā izveidots pētījuma dizains, veikts literatūras pārskats par uzņēmuma izaugsmes stratēģijām, to veidiem, veikts zinātnisko rakstu apkopojums par uzņēmuma izaugsmes stratēģijām, izveidota un analizēta socioloģiskā aptauja par patērētāju vēlmēm un vajadzībām optikas nozarē, noteikta mazumtirdzniecības uzņēmuma izaugsmes stratēģija. Pētījuma aprēķinu daļā raksturots uzņēmums SIA “Briļļu Nams”, veikta tā finansiālā analīze, izvirzīti priekšlikumi uzņēmuma izaugsmes stratēģijai, ieviešot un pilnveidojot internetveikalu, atverot divas jaunas uzņēmuma filiāles Jelgavā un Jūrmalā. Daļā ir aprēķinātas izvirzīto priekšlikumu plānotās izmaksas, un aprēķināts to atmaksāšanās laiks. Nozīmīgākie secinājumi ir tādi, ka optometrijas pakalpojumu nozare ir augoša, nozares uzņēmumiem Latvijā un ārvalstīs ir tendence paplašināties ģeogrāfiski un tiešsaistē, digitalizējot procesus, kas saistīti ar briļļu iegādi. Nozīmīgākie priekšlikumi ir izstrādāt iespiešanās tirgū izaugsmes stratēģiju, ieviešot un pilnveidojot internetveikalu, un tirgus attīstības stratēģiju, atverot jaunas filiāles Jelgavā un Jūrmalā.
Keywords mazumtirdzniecības uzņēmums, stratēģija, izaugsmes stratēģija, SPACE matrica, SVID matrica
Keywords in English retail company, strategy, growth strategy, SPACE matrix, TOWS matrix
Language lv
Year 2021
Date and time of uploading 12.01.2021 20:53:58