Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Transportation Engineering |
Title in original language |
“Betona rukuma īpašību izpēte ” (“Platones tilta projekts Jelgavā”) |
Title in English |
“Research of Concrete Shrinkage Properties” (“Design of Platone Bridge in Jelgava”) |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Ainārs Paeglītis |
Reviewer |
Verners Straupe, tiltu inženieris, AS "Ceļuprojekts" |
Abstract |
Bakalaura darbam ir divas daļas: bakalaura darba daļa un inženierprojekta daļa.
Bakalaura daļas tēma ir “Betona rukuma īpašību izpēte”. Darba mērķis ir izstrādāt ieteikumus betona rukuma samazināšanai veicot betona rukuma ietekmējošo faktoru izpēti un analīzi.
Darbā ir paskaidrots, kā veidojas betona rukums. Apskatīti betona rukuma veidi un to ietekmējošie faktori. Tiek izveidoti eksperimentālā betona paraugi, kur tiek apskatīts, kā mainoties betona sastāvam, mainās tā rukuma daudzums. Bakalaura darba beigās tiek izteikti priekšlikumi betona rukuma samazināšanai.
Inženierprojekta daļa ietver sevī Platones tilta projektu Jelgavā. Darba mērķis ir piedāvāt drošu, ekonomisku tilta konstrukciju, kas nodrošinātu efektīvu autotransporta kustību pa Eiropas (E77) un Valsts galveno autoceļu (A8).
Projekta ietvaros tiek izstrādāti trīs tiltu varianti un tiek veikts tehniski-ekonomiskais salīdzinājums. Visatbilstošākais variants ir trīs laidumu dzelzsbetona siju tilts. Tilta kopējais garums 42,5 m, brauktuves platums 15 m un ietves katrā pusē attiecīgi 1,5 un 2,5m platumā.
Kopējais darba apjoms ir 134 lpp., 24 tabulas, 50 attēli un pielikumi, kuros ietilpst bakalaura daļas 4 pielikumi, tilta būvniecības kalendārais grafiks un 11 rasējumi. Izmantotās literatūras apjoms – 22 avoti. |
Keywords |
Betons, rukums, žūšanas rukums, tilts, dzelzsbetona siju tilts |
Keywords in English |
Concrete, shrinkage, drying shrinkage, bridge, reinforced concrete beam bridge |
Language |
lv |
Year |
2020 |
Date and time of uploading |
02.06.2020 21:59:08 |