Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Management in international business |
Title in original language |
Facebook ierakstu iesaiste mājas dekora e-komercijas nozarē |
Title in English |
Facebook Post Engagement in Home Decor E-commerce Industry |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Jānis Grēviņš |
Reviewer |
V.Kaže |
Abstract |
Bakalaura darba nosaukums ir “Facebook ierakstu iesaiste mājas dekora e-komercijas nozarē”. Tas tika izstrādāts angļu valodā. Darbs iekļauj 8 bildes, 11 tabulas un 7 pielikumus.
Līdz ar sociālo mediju lietotāju skaita pieaugumu, pasaulē palielinās arī uzņēmumu mārketinga iespējas digitālajā vidē. Sociālajam tīklam Facebook pasaules mērogā ir visvairāk aktīvo lietotāju, bet šī platforma paliek aizvien piesātinātāka ar uzņēmumu oficiālajām lapām un saturu, līdz ar to pieaug nozīme pašu lietotāju dabīgajai iesaistei ar ierakstiem. Šo izpēti autors veica saistībā ar mājas dekora e-komercijas nozari personīgās intereses apsvērumu dēļ.
Šī darba pirmais apskatītais jautājums pēta, kādas Facebook ierakstu iezīmes ietekmē platformas lietotāju iesaisti. Otrais definētais jautājums pēta, vai pastāv atšķirība šo iezīmju lietošanas biežumā starp Facebook lapām ar visvairāk sekotājiem šajā nozarē un lapām, kurām ir mazāk sekotāju.
Šajā bakalaura darbā tika izpētīta literatūra no zinātniskajiem rakstiem un mārketinga aģentūru mājaslapām, blogiem. Bakalaura darba struktūrai un metodēm par pamatu tika ņemti vairāki zinātniskie pētījumi, kuri apskatīja līdzīgus jautājumus citās nozarēs.
Primārie dati tika iegūti piešķirot pētāmajiem Facebook ierakstiem kategoriskas vērtības, kas tika balstītas uz ierakstu definētām iezīmēm pēc esošu pētījumu parauga. Šie dati tika analizēti izmantojot aprasktošo statistiku un binomiālās regresijas metodi.
Rezultāti liecina, ka abas lapu grupas vairākumu no definētajām ierakstu iezīmēm lieto līdzīgos apjomos, bet 3 kategorijās ir novērojamas atšķirības. Tika secināts, ka pastāv vairākas ierakstu iezīmes, kas ietekmē lietotāju iesaisti, bet tikai divas no tām bija kopīgas abām Facebook lapu grupām. Pārējās saistības norāda uz to, ka katrai grupai ir nepieciešamas atšķirīgas stratēģijas. |
Keywords |
Facebook, iesaiste, ierakstu iezīmes, mājas dekors |
Keywords in English |
Facebook, engagement, post characteristics, home decor |
Language |
eng |
Year |
2019 |
Date and time of uploading |
29.04.2019 00:11:53 |