Abstract |
Esošu nogāžu noturības problēma Latvijā paliek aktuāla lielākoties lielu nokrišņu rezultātā stāvās un mālainās nogāzēs, kā arī stipras vētras ietekmē piekrastes zonā. Lai cīnītos ar erozijas problēmām un nogāzes noturības problēmām, ir izdomātas daudzas nostiprināšanas metodes un tiek pielietotas dažādas to kombinācijas, kuras es aprakstu bakalaura darbā.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot izplatītākos nogāžu nostiprinājumu veidus, noteikt to priekšrocības un trūkumus.
Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi:
1. Izpētīt nogāžu nostiprinājumus un to veidus no zinātniskās un tehniskās literatūras avotiem;
2. Iepazīties ar nogāžu konstruktīvajiem risinājumiem un nostiprinājumiem dabā, zinātniskajā literatūrā, normatīvos un tehniskajos projektos.
Inženierdarbā izstrādāts būvprojekts „Autoceļa P4 Rīga – Ērgļi posma no Juglas līdz Suntažiem rekonstrukcija”.
Projektēšanas darbi izpildīti ar mērķi uzlabot satiksmes drošību rekonstruējamā posmā visiem satiksmes dalībniekiem atbilstoši nākotnes prasībām, nodrošinot perspektīvajai satiksmes intensitātei un sastāvam atbilstošu satiksmes drošības līmeni, komfortu un slodžu izturību.
Pēc rekonstrukcijas autoceļam P4 Rīga – Ērgļi posma no Juglas līdz Suntažiem ir pilnībā jāatbilst satiksmes intensitātes un satiksmes drošības prasībām.
Autoceļa rekonstrukcijas projektēšanas laikā tika izmantoti jaunākie autoceļu projektēšanai nepieciešamie standarti, specifikācijas, tehniskie dokumenti un citi palīgmateriāli.
Darba kopējais apjoms ir uz 132 lapaspusēm, kur ir ietverts paskaidrojuma raksts, darbu daudzumu saraksti, aprēķini un specifikācijas, kā arī 18 tabulas, 47 attēli.
Projektā ietilpst 9 rasējumi, izmantotā literatūra 41 vienības. |