Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Innovative road and bridge engineering
Title in original language "Ar tērauda stiegrām un fibrām pastiprinātu dzelzsbetona siju deformāciju analīze"
Title in English " Deformation Analysis of Concrete Beams Reinforced with Steel Bars and Fibers"
Department 24100 Institute of Transport Infrastructure Engineering
Scientific advisor Gintaris Kaklauskas
Reviewer RTU, prof. A.Paeglītis, VGTU, prof. Darius Bačinskas
Abstract “Ar tērauda fibrām pastiprinātu dzelzsbetona siju deformāciju analīze”. Vladimirs KRUPEINIKOVS, Inovatīvo ceļu un tiltu inženierijas akadēmiskā maģistra programmas 2. kursa students. Darba vadītājs – Prof. Dr. habil. Gintaris KAKLAUSKAS, Tiltu un speciālo būvju katedras vadītājs Viļņas Ģedimina tehniskajā universitātē. Darba mērķis: izvirzīt metodi, kas ļauj aizvietot tērauda stiegrojumu ar tērauda fibrām un apstiprināt šīs metodes efektivitāti ar galīgo elementu analīzi un ekonomiski-tehniskiem aprēķiniem. Līdz šīm brīdim nav izveidojies vienots viedoklis par šķiedrbetona konstrukciju vadlīnijām, kas ir nopietna nozares problēma. Šis maģistra darbs tiek veltīts dzelzsbetona siju deformācijas analīzei ar liekuma metodi. Kad šķiedrbetona sijas momenta liekuma epīra ir uzkonstruēta, tiek izmantota Inversā analīzes metode, lai aprēķinātu sprieguma-deformācijas diagrammu. Savukārt, lai pārbaudītu vai fibras var tikt izmantotas kā alternatīva stiegrojumam, tika izmantota galīgo elementu analīze un tehniski-ekonomiskie aprēķini, kas ļāva spriest par šķiedrbetona efektivitāti. Pētījumā secināts, ka analītiskā deformācijas aprēķina metode rāda acīmredzamu atbilstību eksperimentāli iegūtiem datiem. Pētot likumsakarību starp nepieciešamo šķiedru saturu betonā un aizvietojamo stiegrojumu, tika atklāts, ka šķiedrbetona efektivitāte ir atkarīga no lietojamības apstākļiem. Pārāk lielas un pārāk mazas konstruktīvā elementa deformācijas noved pie neracionālas šķiedru izmantošanas. Trīslaidumu saliekama nepārtraukta rāmja tilta gadījumā, kura platums ir 11.0 m un garums 48.0 m, 0.25% tērauda šķiedru spēj aizvietot 0.89% no tērauda stiegrojuma, kas samazina kopējās tilta izbūves izmaksas aptuveni par 4 500 €. Darba struktūra: darbs sastāv no 5 nodaļām, 3 tabulām, 61 attēla, 108 formulām, 42 bibliogrāfiskiem nosaukumiem izmantoto literatūras avotu sarakstā un 3 pielikumiem. Maģistra darba apjoms – 123 lappuses (133 kopā ar pielikumiem).
Keywords analīze, aprēķins, betons, deformācija, dzelzsbetons, ekonomika, fibras, galīgo elementu metode, liekums, moments, nelineārs, SFRC, sija, stiegrojums, šķiedrbetons, tērauda šķiedrbetons, tilts
Keywords in English analysis, beam, bridge, concrete, curvature, deformation, economic, fiber concrete, fibers, finite element, non-linear, rebar, reinforced concrete, SFRC, steel fiber reinforced concrete, stress-strain
Language eng
Year 2018
Date and time of uploading 17.01.2018 20:46:11