Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Business Administration |
Title in original language |
Biznesa stratēģijas izstrāde jaunam mākslas priekšmetu tirdzniecības uzņēmumam Latvijā |
Title in English |
Business Strategy Development for a new Art Dealership Venture in Latvia |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
A.Dzedons |
Reviewer |
I.Jākobsone |
Abstract |
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt biznesa stratēģiju jaunam mākslas priekšmetu tirdzniecības uzņēmumam Latvijā. Galvenā problēma, kas tikta analizēta maģistra darba ietvaros ir uzņēmējdarbības forma, īstenošanas stratēģija un biznesa modelis, kas būtu nepieciešamas, lai uzsāktu šāda veida uzņēmējdarbību 2018. gadā un nodrošinātu ilgtermiņa pastāvēšanu tirgū. Paredzamā mākslas tirdzniecības uzņēmuma darbība atbilstoši izstrādātajam biznesa modelim ir plānota gan Latvijā, gan arī uz eksporta tirgiem. Lai sasniegtu uzstādīto mērķi tika veikta tirgus izpēte Latvijā un vienā no potenciālajiem eksporta virzieniem – Zviedrijā. Tika veikta paredzamā uzņēmuma iekšējās vides un konkurences priekšrocību analīze. Apkopojot pētījuma rezultātus, tika izanalizētas iespējamās alternatīvas, sniegtas rekomendācijas un piedāvāts uzņēmuma stratēģijas īstenošanas risinājums, kas paredz sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Riga Art Dealership” izveidi un tās darbības uzsākšanu 2018. gada vasarā. Maģistra darba risinājuma daļā tiek piedāvāta pārdošanas un mārketinga stratēģija un biznesa modeļa risinājums ar no tā izrietošajiem finanšu aprēķiniem. Tiek paredzēts, ka pie piedāvātajiem biznesa modeļa nosacījumiem un tirgus situācijas, plānotais uzņēmums varētu sasniegt 100 tūkstošus euro lielu apgrozījumu piecu gadu laikā un nodrošinātu mākslas priekšmetu tirdzniecības vērtības apgrozījuma attiecību Latvijas tirgū un ārvalstu tirgos - 60%/40%.
Galvenās plānotā uzņēmuma konkurences priekšrocības ir inovatīvs mākslas priekšmetu tirdzniecības pakalpojumu sniegšanas veids Latvijā, ekskluzīvas zināšanas un sakari mākslas tirgū Latvijā un ārvalstīs.
Maģistra darbs sastāv no 9 daļām, 3 tabulām, 17 attēliem un 10 pielikumiem. |
Keywords |
Mākslas priekšmetu tirdzniecība, start-up uzņēmums, biznesa modelis, eksports uz Zviedriju, stratēģija |
Keywords in English |
Art dealership, artwork sales, start-up, business model, export to Sweden, strategy |
Language |
lv |
Year |
2018 |
Date and time of uploading |
08.01.2018 10:25:52 |