Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Mārketinga stratēģijas izstrāde tehnoloģiju jaunuzņēmumiem
Title in English Developing Marketing Strategy for Tech Startups
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Deniss Ščeulovs
Reviewer Ieva Andersone
Abstract Šis maģistra darbs ir par tehnoloģiju iesācējuzņēmumiem un to mārketingu. Pēdējā laikā iesācējuzņēmumiem kā jaunam uzņēmējdarbības modelim tiek pievērsts arvien vairāk uzmanības. Nav daudz pētījumu par dažādām iesācējuzņēmumu vadības funkcijām. Šajā maģistra darbā mēģināts saprast, kā tehnoloģiju iesācējuzņēmumi darbojas kā uzņēmējdarbības vienības, īpaši jau Eiropā, kā arī to, vai ir kādas atšķirības to attieksmē pret uzņēmuma mērķauditoriju salīdzinājumā ar tradicionālajiem uzņēmumiem. Šajā darbā lielāka uzmanība pievērsta mārketinga funkcijām, lai palīdzētu tehnoloģiju iesācējuzņēmumiem mārketinga stratēģijas izveidē. Pētījumā izmantoti esošie mārketinga un vadības modeļi, un tie tiek salīdzināti ar iesācējuzņēmumu vidi. Darbā analizētas mārketinga vadības un inovāciju ekspertu. Pētījumā apskatītas mūsdienu marketinga stratēģijas Eiropas tehnoloģiju iesācējuzņēmumos. Lai to izdarītu, pētījumam tika doti šādi mērķi – noteikt, cik lielu lomu Eiropas tehnoloģiju iesācējuzņēmumos spēlē inovācijas un zināšanu pārvaldība, izvērtēt galvenos izaicinājumus, ar ko saskaras Eiropas tehnoloģiju iesācējuzņēmumi, un noteikt efektīvākās mūsdienu mārketinga stratēģijas Eiropas tehnoloģiju iesācējuzņēmumiem. Zinātniskās novitātes, kas radītas tehnoloģiju iesācējuzņēmumos, sniedz būtisku pienesumu pasaules un atsevišķu valstu ekonomikās. Darbā identificētas un sistematizētas tehnoloģiju iesācējuzņēmumu galvenās raksturiezīmes, lai varētu noteikt būtiskākos elementus, uz kuriem būtu jākoncentrējas, lai varētu izstrādāt labākas un efektīvākas mārketinga stratēģijas. Identificētas tehnoloģiju iesācējuzņēmumu šībrīža mārketinga stratēģijas un tendences, kā arī noteiktas un sīkāk aprakstītas šādu uzņēmumu iespēju robežas un izaicinājumi, piemēram, augstās izpētes izmaksas, straujā tehnoloģiju attīstība, un finansējuma pieejamība. Darbā noteikti un izskaidroti galvenie mārketinga stratēģijas izstrādes elementi. Mārketinga stratēģijas izveide apskatīta no darījumu un attiecību skatupunkta. Darbā arī noteikts, cik attīstītas ir mārketinga stratēģijas prakses Eiropas tehnoloģiju iesācējuzņēmumos.
Keywords tehnoloģiju, startup, mārketings
Keywords in English technology, marketing, startup
Language eng
Year 2017
Date and time of uploading 20.12.2017 15:03:04