Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Entrepreneurship and Management |
Title in original language |
"Pārtikas ražošanas uzņēmuma inovāciju vadīšana" |
Title in English |
"Innovation Management in a Food Manufacturing Company" |
Department |
Institute of Business Engineering and Management |
Scientific advisor |
Andersone Ieva |
Reviewer |
Ozoliņš Modris, MBA, IEVF SPN vadītājs |
Abstract |
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, 3 daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 99 lpp., tajā iekļauti 27 attēli un 19 tabulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti: 22 avoti latviešu 33 angļu valodā. Darbam pievienoti 4 pielikumi.
Maģistra darba mērķis ir izprast inovāciju vadīšanas procesu pārtikas ražošanas uzņēmumā un izstrādāt priekšlikumus esošā produktu sortimenta uzlabošanai un jaunu produktu ieviešanai un virzīšanai Latvijas tirgū.
1. daļā aplūkota ekonomiskā situācija Latvijā, pārtikas nozares un saldumu un uzkodu apakšnozares stāvoklis un inovāciju līmenis tajā, patēriņa tendences, patērētāju tipi, iepakojuma elementu analīze, kā arī atbalsta programmas pārtikas ražošanas uzņēmumiem.
2. daļā ir aplūkoti dažādi inovāciju vadīšanas aspekti, pamatnostādnes un kategorijas, inovāciju vadīšanas sistematizēšanas iespējas, produktu dzīves cikls un ar to saistītās darbības, inovāciju ieviešanas kanāli, kā arī aptauja par patērētāju paradumiem saistībā ar saldumiem un uzkodām.
3. daļā veikta pārtikas ražošanas uzņēmuma analīze pēc dažādām metodēm. Piedāvāti tā darbības sistematizēšanas priekšlikumi un aprakstītas idejas par inovatīvu produktu vadīšanu uzņēmumā.
Nozīmīgākie secinājumi un priekšlikumi: Pārtikas patēriņa tirgus ir mainīgs, un to ietekmē dažādas tendences, tāpēc ražotājiem ir jārada inovācijas, kas atbilst pieprasījumam. Lai šis process būtu veiksmīgs, uzņēmumos nepieciešams veikt inovāciju vadīšanu strukturizējot un standartizējot veicamās darbības. |
Keywords |
Inovāciju vadīšana; pārtikas ražošana; patēriņa paradumi |
Keywords in English |
Innovation management; food manufacturing; consumption habits |
Language |
lv |
Year |
2017 |
Date and time of uploading |
20.12.2017 11:54:12 |