Abstract |
Bakalaura darba tēma ir “Aviācijas dzinēja RB211-535E4 augsta spiediena kompresora un turbīnas rotoru savienojuma posma aprēķins un šīs konstrukcijas pilnveidošanas varianta izpēte”. Šajā darbā tiek pētīta dotā dzinēja augstspiediena pakāpes turbīna un kompresors. Darbs tiek pētīts un aprēķināts datorizēti pielietojot “Solidwork 2016” iebūvētu simulācijas programmu, kā arī dotās programmas modelēšanas daļu. Darba mērķis ir sprieguma analīzi no temperatūras un centrbēdzes radītu spēku ietekmes.
Darbā tika iegūts, ka dzinēja augstspiediena sadaļā mainot dzesēšanu uz lielāku temperatūru, rodas lielāki iekšējie spriegumi turbīnas diskā. Kompresora sadaļa ir tā konstrukcijas daļa, kura var iztikt bez modifikācijām. Titāna tipa sakausējumi ir spējīgi izturēt augstspiediena turbīnas spriegumus pie minimālām darba temperatūrām. Salīdzinot materiālus, tas ir Ti-13-11-3, Ti-8-MN ar IN718, titāns sāk sagrūt pie 9300 apg/min, kamēr niķelis ir vēl spējīgs iegūt lielākus apgriezienus.
Iespējami priekšlikumi būtu uzlabot galīgo elementu savstarpējo mijiedarbību, kad temperatūras tiek iesaistītas aprēķinā, jo līdz šim brīdim darbu veicot, samazinot galīgos elementus slodzes izkliede pēc rezultātiem aprēķinos tika vērotas kā kļūdainas, kas varēja iespaidot rezultātus.
Darbs uzrakstīts latviešu valodā ar 36 attēliem, 6 tabulām, 9 izmantotām literatūras avotiem, 62 lapu, 3 rasējumu |