Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Automation and Computer Engineering
Title in original language Datorspēle ar mākslīgā intelekta pielietošanu
Title in English Computer Game Using Artificial Intelligence Elements
Author Andris Bižāns
Department 12200 Institute of Computer Control, Automation and Computer Engineering
Scientific advisor Z. Markovičs
Reviewer
Abstract Darba mērķis ir izveidot div personu spēli, žanrā „Reālā laika stratēģija”, kur viens no spēlētājiem ir dators (mākslīgais intelekts). Lai sasniegtu izvirzīto mērķi ir nepieciešams izpildīt noteiktus uzdevumus: jāizvēlas, kādu spēli taisīt; izveidot spēles noteikumus; izveidot spēles laukumu; izveidot kontroli dzīvajam spēlētājam; izveidot pretinieku – dators. Mērķa sasniegšanai tiek pielietotas programma Adobe Flash CS6 un programmēšanas valoda ActionScript 3.0. Darbā ir lasāms par to, kas ir mākslīgais intelekts, par mākslīga intelekta definīciju, par tā attīstības vēsturi, par tā pielietošana jomām, par izmantoto Adobe Flash CS6 programmu, par spēļu klasifikācijām, par spēļu teoriju un tā attīstības vēsturi. Praktiskajā daļā tiek aprakstīts izveidotā mākslīga intelekta darbības princips, kādi algoritmi, funkcijas un formulas tiek pielietoti. Darba mērķis tika sasniegts un ir izveidota spēle, kuru var uzspēlēt un pārbaudīt mākslīga intelekta darbību. Var arī noskaidrot, kurš tad ir labāks: dators vai dzīvs spēlētājs. Darba sastāvs: 66 lpp., 41 attēls, 26 literatūras avots, 3 pielikumi.
Keywords datorspēle, Reālā laika stratēģija, mākslīgais intelekts
Keywords in English computer game, Real Time Strategy, artificial intelligence
Language lv
Year 2015
Date and time of uploading 05.06.2015 23:39:26