Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Materials Technology and Design
Title in original language Mode 21.gs. jauniešiem
Title in English Fashion for the 21th Century Youth
Department Institute of Arhitecture and Design
Scientific advisor Mg.art. Daina Šķiņķe
Reviewer Mg.sc.ing.Svetlana Vihodeva
Abstract Bakalaura darba tēma- SIA "DZI" (mode 21.gs. jauniešiem) , tā autore ir Dzintra Līdiga, darba vadītāja- D.Šķiņķe Mg.art.lektore. Bakalaura darba mērķis ir izveidot nelielu uzņēmumu, kas nodarbojas ar sieviešu tērpu rūpnieciskā dizaina izstrādi un mazsēriju ražošanu. Bakalaura darba ietvaros tika projektēta un izgatavota sieviešu ikdienas tērpu kolekcija, kas sastāv no 7 modes tendencēm atbilstošiem tērpiem. Visiem tērpiem tika izveidoti skiču projekti, kā arī arī aprakstīta kompozīcijas izveide un pievienotas tērpu prezentācijas fotogrāfijas. Uzņēmuma sākumprojekts ietver rudens- ziemas kolekcijas izstrādi pašpārliecinātām sievietēm, kurām patīk minimālisms, vēsas un elegantas krāsas apvienojumā ar mūsdienīgu dizainu. Kolekcijā izmantotajiem audumiem tika veiktas auduma kvalitātes pārbaudes, lai pierādītu to izvēles racionalitāti. Tika veikta konstruktīvā projektēšana, kas ietver modeļkonstrukciju izveidi, lekālu izgatavošanu un gradāciju. Tehnoloģiskās projektēšanas ietvaros tika izstrādāta 5. modeļa krekla tehnoloģiskās apstrādes secība, veikts laika normas aprēķins, izveidots tehnoloģiskais grafs, veikta darba dalīšana. Tika veikta ražošanas un finansiālā analīze. Ņemot vērā uzņēmuma darbības veidu un specifiku, tika izvēlētas piemērotas telpas uzņēmuma izvietošanai, kā arī veikts telpu plānojums. Plānots, ka uzņēmuma mērķauditorija būs sievietes, ar vidējiem un vidēji augstiem ienākumiem, uz ko arī tik vērsti visi produkta virzīšanas pasākumi. Mērķauditorijai nav strikta vecuma ierobežojuma. Uzņēmuma projektēšanas galvenais stratēģiskais mērķis ir potenciālo klientu piesaistīšana, noturēšana, kā arī kvalitatīvas un efektīgas produkcijas izstrāde un attīstīšana tekstilrūpniecības un apģērba dizaina tirgū gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tādēļ tiek rūpīgi domāts par uzņēmuma tēla veidošanu, kas ir ļoti būtisks faktors jaunu klientu piesaistīšanai un noturēšanai, kā arī jaunu sadarbības partneru iegūšanai. Tiks izveidota arī uzņēmuma preču zīme, jeb logo, kas paaugstinās uzņēmuma atpazīstamību. Logo tiek plānos izvietot uz iesaiņojuma, interneta mājaslapā, uz uzņēmuma automašīnām, bukletiem, vizītkartēm, iestrādāt apģērbā, u.c. Lai būtu iespējams uzsākt uzņēmuma darbību, kā sākuma kapitāls tiks ņemts kredīts bankā, kā arī tiks ieguldīts personīgais kapitāls.
Keywords Mode 21.gs. jauniešiem
Keywords in English Fashion for the 21th Century Youth
Language lv
Year 2014
Date and time of uploading 19.06.2014 13:02:00