Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Engineering Technology , Mechanics and Mechanical Engineering |
Title in original language |
"Komplānas kustības vibro dzinēja dinamikas analīze " |
Title in English |
"Dynamics Analysis of Planar Motion Vibro Driver " |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Jānis Vība |
Reviewer |
profesors Bruno Grasmanis |
Abstract |
VIBRO DZINĒJS, KOMPLĀNAS KUSTĪBAS KINEMĀTIKA UN DINAMIKA, DALAMBĒRA PRINCIPS, STJŪDENTA SADALĪJUMS, OPTIMIZĀCIJA UN DIHOTOMIJAS METODE
Darba mērķis - aplūkot komplānas kustības vibro dzinēju un analizēt dažādu parametru maiņas ietekmi uz aplūkojamā ķermeņa kinemātiku un dinamiku.
Apzinātas ražošanas nozarē visbiezāk sastopamās vibrotransporta iekārtas. Dots materiāla punkta, mehāniskas sistēmas un cieta ķermeņa kinemātikas un dinamikas literatūras apskats, kā arī Dalambēra principa jeb kinetostatikas metodes un dihotomijas metodes teorētiskais apraksts. Aprakstīti matemātisko un eksperimentālā modeļa izvēles kritēriji, veikto mērījumu kļūdu aprēķinu metodika.
Veikti pētījumi un novērojumi attiecībā uz dažādu parametru ietekmi uz matemātisko modeļu kinemātiku un dinamiku. Izstrādāts un ar dihotomijas metodi veikts optimizācijas uzdevums. Apkopoti eksperimentāli iegūtie rezultāti, to kļūdu aprēķini un salīdzinājumi ar matemātiskās modelēšanas rezultātiem.
Salīdzinot eksperimentāli iegūtos rezultātus ar matemātiskās modelēšanas rezultātiem, secināts, ka matemātiskās modelēšanas rezultāti labi sakrīt ar eksperimentālā modeļa rezultātiem.
Konstatēts, ka pastāv eksponenciāla sakarība starp inerces spēku un ķermeņa kustības vidējā ātruma vērtību.
Darbā: 102 lpp., 63 attēli, 1 tabula, 15 pielikumi un 22 nosaukumu informācijas avoti. |
Keywords |
VIBRO DZINĒJS, KOMPLĀNAS KUSTĪBAS KINEMĀTIKA UN DINAMIKA, DALAMBĒRA PRINCIPS |
Keywords in English |
VIBRATION MOTOR, GENERAL PLANE MOTION KINEMATICS AND DYNAMICS, D"ALEMBERT"S PRINCIPLE |
Language |
lv |
Year |
2014 |
Date and time of uploading |
06.06.2014 08:11:17 |