Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Business Administration
Title in original language Oras biznesa stratēģijas izstrāde Latvijā
Title in English Business Strategy Development in Latvia for Oras Ltd
Author Rasa Pīpiķe
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor A.Dzedons
Reviewer I.Jākobsone
Abstract Maģistra darba nosaukums ir Oras Ltd pārdošanas stratēģijas izstrāde Latvijā. Maģistra darbā tiek analizēta Oras ārēja un iekšējā vide, lai noskaidroti, kādas ir Oras stiprās un vājās puses. Arējās vides analīzes ietvaros tiek apskatīti politiskie, ekonomiskie, sociokulturālie, tehnoloģiskie, ekonomiskie un globālie faktori. Kā arī tiek veikta industrijas analīze. Savukārt kompānijas iekšēja analīze tiek veikta ņēmot vērā gan finsnšu datus, Oras misiju, vīziju, resursus un spējas, kas norāda uz Oras kompetencēm. Arējās vides un Oras iekšējā analīzee ir pamats SWOT analīzei, kura izkristalizējas Oras iekšējām un ārējām priekšrocībām, kā arī draudiem. Pamatojoties uz iegūtajiem datiem tiek izveidota Oras Latvija pārdošanas stratēģija. Oras Latvija stratēģija ir attīstīta ņēmot vērā esošos Oras Latvija resursus un Oras biznesa stratēģiju. Stratēģija balstās uz piemērotu pārdošānas kanālu izvēli, akcentējot tiešo importētāju izvēles nozīmību. Stratēģijā tiek definētas vadlīnijas sadarbības partneru izvēlē, kas attiecas gan uz tiešiem importētājiem, gan netiešajiem klientiem. Tiek arī izstrādāts gada pārdošanas aktivitāšu plāns. Plānotais ieņēmumu pieaugums ir norādīts trīs gadiem, kas ļaus izvērtēt stratēģijas efektivitāti, un izdarīt nepieciešamos labojumus tirgus situācijai mainoties. Tādi teorijas modeļi kā PESTEL, Portera Piecu Spēku teorija, SWOT analīze tiek izmantota teorētiskās bāzes pamatā. Maģistra darbā tiek izmantoti Oras un tiešo konkurentu finanšu dati, kā arī tiešo partneru finanšu dati. Statistikas dati un tirgus pētijumi ir pamatā arējās vides analīzei, kā arī industrijas apskati tik izmantoti konkurentu analīzei. Darbā tiek izmantoti arī autora industrijas novērojumi. Maģistra darbā ir iekļautas 7 tabulas un 6 pielikumi. Maģistra darbs ir rakstīts angļu valdodā.
Keywords pārdošanas stratēģija, SWOT, Portera piecu spēku teorija
Keywords in English sales strategy, SWOT, Porter"s Five Force theory
Language eng
Year 2014
Date and time of uploading 06.05.2014 14:21:07