Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automobiļu transports |
Nosaukums |
Motocikla sniega piedziņas projekts |
Nosaukums angļu valodā |
Motorcycle snow drive project |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
M.Sc. Ing. Oskars Irbītis |
Recenzents |
Ing.laboratoriju vadītājs Jānis Rudzītis |
Anotācija |
Darba nosaukums ir Motocikla sniega piedziņas projekts.
Projekta mērķis ir izstrādāt motocikla sniega piedziņu mezglu, kas aprīkots ar kāpursiksnu. To pievienojot motocikla aizmugurējam ritenim un svārstsvirai, tiek uzlabota motocikla pārgājamība bezceļa apstākļos, pārvietojoties galvenokārt pa sniega segumu. Piedziņu paredzēts uzstādīt uz motocikla, nepārveidojot tā oriģinālo konstrukciju.
Projektētās detaļas tiek konstruētas balstoties uz analogu konstrukciju analīzi. Kā materiāls galvenajām detaļām tiek izvēlēts alumīnija sakausējums 6061-T6, kas nodrošina pietiekamu izturību un tajā pašā laikā ir salīdzinoši viegls.
Uzstādot motociklam sniega piedziņu, aptuveni 12 reizes tiek palielināts motocikla aizmugurējās daļas kontaktlaukums ar ceļa virsmu, kā rezultātā uzlabojas saķere. Pie priekšējās dakšas piestiprināmā slēpe ievērojami uzlabo motocikla vadāmību uz sniega seguma, turklāt slēpes specifiskā konstrukcija nodrošina pārvietošanos arī pa citiem ceļa segumiem, piemēram, asfaltu.
Galvenie informācijas ieguves veidi ir interneta avoti, mehānikas, mašīnbūves un cita tehniskā literatūra.
Aprakstošā daļa sastāv no 91 lapaspuses, ieskaitot 33 attēlus un 12 tabulas, un ir uzrakstīta latviešu valodā. Darbam ir pievienota projekta grafiskā daļa, kas sastāv no 8 A1 formāta rasējumiem.
Atslēgas vārdi: sniega piedziņa, kāpursiksna, motocikla slēpe, pārgājamības uzlabošana. |
Atslēgas vārdi |
sniega piedziņa, kāpursiksna, motocikla slēpe, pārgājamības uzlabošana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
snow drive, caterpillar rubber track, motorcycle ski, increased cross-country abilities |
Valoda |
lv |
Gads |
2013 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
08.01.2014 16:42:58 |