Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Būvniecība |
Nosaukums |
"Kombinēta vanšu pārseguma galveno nesošo elementu darbības analīze" |
Nosaukums angļu valodā |
"Behaviors analyze of main load-bearing elements combined roof" |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
D.Serdjuks |
Recenzents |
A.Skudra |
Anotācija |
Maģistra darba tēma ir „Kombinētā vanšu pārseguma galveno nesošo elementu darbības analīze”. Darbs tika izstrādāts Rīgas Tehniskās universitātes Būvkonstrukciju katedrā.
Maģistra darba galvenais mērķis ir kombinētā vanšu pārseguma galveno nesošo elementu darbības analīze. Pētījumam tika izvēlēta konstrukcija, kurai par prototipu pieņemta Vācijā eksistējošās ēkas konstrukcija ar „staru” tipa vanšu izvietojumu, kur uz vantīm piekārta galvenā sija un vantis stiprinās pie piloniem. Pētījuma ietvaros veikts literatūras apskats kombinētām vanšu konstrukcijām – konstruktīvie risinājumi, pielietojuma jomas, pasaulē eksistējošie šādu konstrukciju piemēri, tika aprakstīti vanšu materiāli – tērauda troses, kompozītmateriālu vantis, kā arī hibrīda materiāla vantis. Konstrukcijai tika pieņemti izmēri plānā, izvēlēti trīs dažādu materiālu vantis.
Konstrukcijas aprēķins veikts saskaņā ar Eirokodiem. Darba ietvaros parādīta hibrīda materiāla eksperimentālā pārbaude, kuras mērķis ir salīdzināt praktiski iegūto relatīvā pagarinājuma un pieliktās slodzes sakarību ar analītiski iegūto, izmantojot materiālu raksturlielumu summēšanas metodi. Rezultātu analīze veikta izejot no uzstādītiem mērķiem un uzdevumiem. Konstrukcijas racionālāko parametru noteikšanai tika pielietota optimizācijas metode, izvēloties konstrukcijas mainīgos faktorus un optimizācijas parametrus. Pēc iegūtiem konstrukcijas minimāliem materiālu patēriņiem un optimizācijas rezultātiem pieņemtas racionālākās konstrukcijas mainīgo ģeometrisko parametru kombinācijas.
Konstrukcijas galvenajiem nesošajiem elementiem veikta to darbības analīze, izvērtējot darbības raksturus, materiālu patēriņus, izraisītās piepūles. Izvēlētās racionālākās konstrukcijas pārbaudītas uz ārkārtējās sniega slodzes ietekmes.
Maģistra darba statiskie aprēķini tiek veikti, izmantojot datorprogrammas Lira un AxisVM, konstruktīvās shēmas izstrādātas datorprogrammā AutoCAD. Optimizācijas metodikas īstenošanai izmantota datorprogramma EdaOpt.
Maģistra darbs izpildīts datorrakstā latviešu valodā, un tas satur 126 A4 formāta lapas, 79 attēli, 28 tabulas, 5 pielikumi un 34 informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
pilons, vantis, CFRP, kompozītmateriāls, tērauda trose, hibrīds elements |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
pylon, cable, CFRP, composite material, steel cable, hybrid element |
Valoda |
lv |
Gads |
2013 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
13.06.2013 15:24:59 |