Anotācija |
Maģistra darba nosaukums:
Trokšņa un vibrācijas novēršana mašīnistu darba vietās;
Galvenie aplūkotie jautājumi un rezultāti:
SIA „LDZ Cargo” ir dzelzceļa kravu pārvadītājs, uzņēmumā ir daudz dažādu profesiju, bet, manuprāt, lokomotīves vadītājiem ir vissliktākie darba apstākļi. Visgalvenais negatīvs faktors ir izmantotas tehnikas ( lokomotīves) novecošana. Protams, problēma ir un to vajag risināt. Darbadevējam, pagaidām, nav resursu jaunas tehnikas iegādāšanai un tāpēc darba aizsardzības speciālistiem ir galvenais mērķis izstrādāt pasākumus, lai lokomotīves vadītājiem būtu apmierinošie darba apstākli.
Pirmajā teorētiskā nodaļā ir veikts trokšņa un vibrācijas ietekmes uz nodarbināto izpētīšana un normatīvu aktu saistīto ar trokšņa un vibrācijas norobežošanu Latvijā izanalizēšana.
Otrajā analītiskā daļā ir veikta normatīvu aktu saistīto ar trokšņa un vibrācijas norobežošanu Latvijā salīdzināšana ar citām ES valstīm, SIA „LDz Cargo” KC-1, LEN-1 Jelgavas ceha darbības specifikas izpētīšana, mašīnista un mašīnista palīga darba vietas detalizēta izpētīšana;
Trešajā diplomdarba nodaļā tika veikti mērījumi mašīnista un mašīnista palīga darba vietās, tika veikta darba vides riska faktoru novērtēšana, tika izstrādāti pasākumi trokšņa un vibrācijas novēršanai vai samazināšanai līdz minimumam, atkārtoti veikti mērījumi, lai uzzinātu pasākumu efektivitāti un atkārtoti veikta darba vides riska faktoru novērtēšana sakarā ar izmaiņām darba apstākļos;
Pielietotās metodes un informācijas avoti:
Mācību – metodiskās literatūras, likumdošanas aktu un statistisko materiālu izpēte un analīze, darbs ar periodiskajiem izdevumiem un Internet, uzņēmuma datu pētīšana;
Darba ietverto tabulu skaits: 22 (divdesmit divas) tabulas;
Darba ietverto attēlu skaits: 20 (divdesmit) attēli;
Darba ietverto pielikumi skaits: 3 (trīs) pielikumi;
Valoda, kurā maģistra darbs ir uzrakstīts: Latviešu valoda. |