Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums „Gaisa satiksmes sadursmju novēršanas sistēmas (TCAS) iespēju pilnveidošanas izpēte gaisa satiksmes vadībai.”
Nosaukums angļu valodā „Research on Traffic Collision Aviodance System (TCAS) Improvement Capabilities for Air Traffic Control.”
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Mģ.sc. ing., doc. I. Smirnovs
Recenzents Maģ. sc. ing. R. Bušinsks
Anotācija Darba nosaukums: Gaisa satiksmes sadursmju novēršanas sistēmas (TCAS) iespēju pilnveidošanas izpēte gaisa satiksmes vadībai Darba autors: Artjoms Rodins Darba vadītājs: Mg. sc. ing. Igors Smirnovs Bakalaura darbā tiek pētīta gaisa satiksmes sadursmju novēršanas sistēmas (TCAS) iespēju pilnveidošana gaisa satiksmes vadībai. Darba mērķis ir noteikt galvēnos TCAS sistēmas trūkumus un ierobežojumus, kuri būtiski var ietekmēt uz lidojumu drošību, kā arī piedāvāt iespējamos priekšlikumus un metodes šo trūkumu un ierobežojumu novēršanai. Darbs sastāv no piecām daļām. Pirmās trīs daļas apraksta gaisa satiksmes vadības organizēšanas procesu, tehniskos līdzekļus, kurus pielieto gaisa satiksmes vadībā, lidojumu drošību un gaisa kuģu distancēšanas noteikumus. Darba ceturtajā daļā plaši tiek izskatīti TCAS sistēmas attīstības process, reglamentēšana, galvēnie komponenti un darbības princips uz TCAS II sistēmas pamata. Piektā daļa ir projekta daļa. Šajā daļā tika noteikti TCAS sistēmas galvēnie trūkumi un ierobežojumi, kuri būtiski var ietekmēt uz lidojumu drošību, izanalizējot TCAS sistēmas attīstību un darbības principu, kā arī balstoties uz darba pieredzi gaisa satiksmes vadības jomā. Rezultātā, izmantojot sekundārās radiolokācijas S režīmu, tika realizēta iespēja nodrošināt gaisa satiksmes vadības dispečeru ar informāciju par TCAS sistēmas satiksmes konsultatīvo informāciju un rekomendācijām attiecībā uz izvairīšanos no sadursmes, kuras TCAS sistēma izsniedz lidojuma laikā. Piedavātās problēmas tehnisko risinājumu ir iespējams realizēt jau tuvākajā nākotnē, pamatojoties uz mūsdienas avionikas sasniegumiem. Darbs kopumā izklāstīts 71 lappusēs, tajā iekļautas 10 tabulas, 17 attēli un 5 formulas. Darbā izmantoti 14 literatūras avoti un pievienoti 3 pielikumi. Darbs izpildīts latviešu valodā.
Atslēgas vārdi GSV, lidojumu drošība, gaisa satiksmes sadursmju novēršanas sistēma, S režīma transponders
Atslēgas vārdi angļu valodā ATC, flight safety, TCAS, Mode S transponder
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 29.05.2013 15:01:40