Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums „Neklasiskā stiprinājuma konstrukcijas dinamikas pētījums.”
Nosaukums angļu valodā „Research of Dynamics of the Construction with a Non – Classical Mount.”
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Dr.hab.sc.ing., prof. V. Pavelko
Recenzents Dr.hab.sc.ing., prof. J. Paramonovs
Anotācija Šajā darbā, kura nosaukums ir Neklasiskā stiprinājuma konstrukcijas dinamikas pētījums, tiek pētīta konstrukcijas neklasiskā stiprinājuma ietekmes problēma un tās dinamiskais raksturojums. Par pētījuma objektu tika izraudzīta helikoptera Mi-8 astes sija, preparēta dinamiskajiem izmēģinājumiem. Izstrādāta pieeja, kas ļauj ņemt vērā reālā stiprinājuma nosacījumos, veicot aviācijas konstrukciju datormodelēšanu. Pieejas pamatā ir ekvivalentu elastīgo elementu ievadīšana izpētāmās konstrukcijas datora modelī saskaņā ar īpaša eksperimenta rezultātiem, kas ļauj pietiekami vienkārši noteikt stiprinājuma reālo cietību. Izstrādāta tamlīdzīgu pētījumu veikšanas procedūra, kuras pārbaudei tika izmantota īpašā dinamiskā stendā nostiprināta helikoptera Mi-8 astes sija. Norādītās reālās konstrukcijas dinamisko īpašību modelēšanai tika radīts astes sijas trīsdimensiju datora modelis. Tālāk veikti četru pirmo pašfrekvenču un svārstību formu aprēķini. Sākotnējā konfigurācijā sijas klasiskā (cietā) stiprinājuma aprēķins un eksperimentu rezultātā saņemtie dati salīdzinājuma laikā demonstrēja būtiskas atšķirības. Tika izvirzīs pieņēmums par to, ka atšķirības saistītas ar iespīlējuma nepakļāvību, kas reālajos apstākļos ir elastīgs. Nākamais pētījuma posms bija pieņēmuma pārbaude par balstu un savienojumu elastīgās pakļāvības izšķirošo ietekmi uz dinamiskajām īpašībām. Elastīgo balstu modelēšanai tikai veikti balstu elastības mērījumi (no plaknes izliekta forma un plaknē vērpes forma). Eksperimenta dati tika izmantoti datora modeļa papildu elastīgo elementu parametru noteikšanai, kuru cietība ir tāda pati, kā eksperimentā. Tālāk tika veikta sijas modelēšana, ņemot vērā pakļāvību un salīdzinot rezultātus ar dinamiskā eksperimenta datiem. Tika iegūta eksperimenta datu un modelēšanas rezultātu laba sakritība pirmajai un otrajai pašsvārstību formai. Tas liecina par piedāvājamās aviācijas konstrukciju elastīgo komponentu dinamisko parametru noteikšanas pieejas efektivitāti. Darbā tiek apspriesti izmēģinājumu un modelēšanas rezultāti. Darbs sastāv no 104 lpp, 77 attēliem un 24 tabulām.
Atslēgas vārdi Neklasiskā stiprinājuma konstrukcijas dinamikas pētījums
Atslēgas vārdi angļu valodā Research of dynamics of the construction with a non-classical mount
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2013 13:35:46