Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transporta sistēmu inženierija |
Nosaukums |
Tehnoloģijas izstrāde transportlīdzekļu iekšdedzes dzinēju darbības efektivitātes uzlabošanai. |
Nosaukums angļu valodā |
Development of a Technology Aimed to Improve the Efficiency of Vehicle Internal Combustion Engines. |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
lektors Vladislavs Ņesterovskis |
Recenzents |
asistents Vladimirs Zujevs |
Anotācija |
Bakalaura darbs Tehnoloģijas izstrāde transportlīdzekļu iekšdedzes dzinēju darbības efektivitātes uzlabošanai ir veltīts automobiļu iekšdedzes motoru izpētei, to klasifikācijai un darbības principa izprašanai. Pirmo iekšdedzes dzinēju, kurš darbojās ar gāzes palīdzību 1860. gadā izgudroja Žans Etjēns Lenuārs. Iekšdedzes dzinējs ir dzinējs, kurā degviela sadeg šaurā telpā, tā sauktajā sadegšanas kamerā. Degvielas ķīmiskās reakcijas rezultātā iegūta enerģija pārveidojās mehāniskajā un motors darbojās.
Lai izprastu iekšdedzes motora darbības principus, kā arī izverst priekšlikumus par to jaudas palielināšanas paņēmieniem, darbā tika veikts dzinēju galveno veidu apraksts, kā arī aprakstīti iekšdedzes dzinēja jaudas palielināšanas paņēmieni, jo mūsdienās jauda ir galvenais automobiļa efektivitātes kritērijs un modernas automobiļu tehnoloģijas attīstība novirzīta uz dzinēja jaudas palielināšanas paņēmienu izstrādāšanas.
Bakalaura darbs balstās uz tādas dzinēja jaudas palielināšanas metodes, kā ūdens izsmidzināšanas sistēmas dzinējā. Ūdens izsmidzināšanas tehnoloģija bija izmantotapirmo reizi 20. gadsimta sākumā kara aviācijas tehnikā. Darba nodaļās ir apkopota informācija par vispārīgi pieņemto ūdens izsmidzināšanas sistēmas darbības principiem, struktūru un to ietekmi uz automobiļa dzinēja jaudu, kā arī ar mani personīgi izveidotās ūdens izsmidzināšanas sistēmas struktūras aprakstīšana. Bija veikti teorētiski un praktiski automobiļa jaudas aprēķini, kā arī iegūto rezultātu apkopojums un salīdzinājums. Visi rezultāti un likumsakarības ir apkopotas tabulās un grafiski.
Darbs sastāv no 72 lappusēm un iekļauj sevī22 attēlus, 15 tabulas, 30 formulas, 34 izmantoto literatūras avotus un 2 pielikumus. |
Atslēgas vārdi |
dzinējs, tehnoloģija, ūdens tvaiks |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
engine, technology, torque, water injection |
Valoda |
lv |
Gads |
2013 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
24.05.2013 22:21:07 |