Anotācija |
Diplomprojekts sastāv no divām daļām: bakalaura pētījuma daļas un inenierprojekta daļas. Pētījuma daļas tēma ir Tērauda karkasa ēkas ar sendviča tipa paneļu apšuvumu aprēķina īpatnības.
Darbā tiek apskatīti tērauda karkasu veidi un sendviča tipa paneļu īpašības, pēc kā tiek izvēlēti trīs šķērsrāmju varianti sīkākai analīzei. Šķērsrāmju varianti tiek aprēķināti pie konkrētiem objekta izejparametriem un salīdzināti pēc materiālu patēriņa uz ēkas m2. Izdevīgākajam variantam tiek meklēti racionālākie parametri izmantojot optimizācijas paņēmienu: tiek izvēlēti trīs vadāmie faktori (šķērsrāmju solis, kopnes augstums un kopturu solis) ar trim daādām vērtībām, pēc kuriem, izmantojot pilnā faktora eksperimentu, tiek izrēķināti 27 eksperimenti un to rezultāti apkopoti tabulā pēc materiālu patēriņa uz ēkas m2. Lai noskaidrotu racionālākos parametrus, tiek atrasti regresijas vienādojuma koeficienti ar
EdaOpt programmas palīdzību. Aprēķinot regresijas vienādojuma ekstrēmu, tiek iegūti šķērsrāmja racionālie parametri.
Inenierprojekta tēma ir Autoserviss. Par ēkas izejas datiem tiek izmantoti bakalaura daļā iegūtie rezultāti. Projektējamā ēka atrodas Daugavpilī. Autoservisam ir taisnstūrveida konfigurācija ar izmēriem plānā 18 x 36 m. Autoserviss tiek sadalīts divās daļās: biroju telpas un autoservisa telpa.
Ēkai ir tērauda karkass, kas sastāv no divlocīklu šķērsrāmjiem. Šķersrāmi sastāv no kolonnām un trīsstūrveida kopnēm, kas pārsedz 18 metru laidumu. Tika veikts galveno nesošo konstrukciju aprēķins. Darbā tika atrisināti arhitektoniskie, inenierapgādes, būvniecības organizācijas un darba drošības jautājumi.Statiskajos aprēķinos tika izmantota datorprogramma Axis VM, rasējumi tika izstrādāti datorprogrammā AutoCAD 2010. Darbs sastāv no 125 A4 teksta lapām, 58 attēliem, 25 tabulām un 3 pielikumiem. Tika izmantoti 30 literatūras avoti. |