Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums "Tirdzniecības uzņēmuma konkurētspējas attīstības stratēģija"
Nosaukums angļu valodā "Development Strategy of the Competitiveness of a Trading Company"
Struktūrvienība 22700 Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūts
Darba vadītājs Dr.oec.,lekt. I.Andersone
Recenzents Dr.oec.,doc. R.Greitāne
Anotācija Analītiskajā darba daļā tiek apkopota dažādu autoru sniegtā informācija par tēmu konkurence, konkurētspēja, kā arī stratēģija un tās nozīme uzņēmumā. Tiek analizētas nozares dzīves cikla stadijas, kā arī apkopota informācija par industriālās tehnikas tirdzniecības nozares specifiku, pārējām nozarēm, kas ietekmē to. Sīkāk tiek raksturota tirdzniecības situācija Baltijas valstīs dažādos segmentos. Nodaļas noslēgumā tiek izveidota nozares SVID analīzes matrica, kur apkopota pozitīvā un negatīvā nozares puse, kā arī nākotnes iespējas un draudi. Lietišķajā pētījumu daļā autore atspoguļo piedāvāto stratēģijas izstrādes procesu, tiek apkopota informācija par iespējamām konkurences stratēģijām atbilstošajā nozarē. Apkopota informācija par iespējamajiem modeļiem, ko var izmantot dažādu stratēģiju izstrādāšanai un ieviešanai uzņēmumā. Tiek novērtēta klientu attieksme pret uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem. Savukārt projekta daļā tiek veikta uzņēmuma iekšējā analīze, raksturota uzņēmuma situācija Latvijā, novērtēti tā konkurētspējas četri elementi: efektivitāte, kvalitāte, jaunievedumi un klientu vēlmju apmierināšana, kā arī raksturots korporatīvās sociālās atbildības līmenis uzņēmumā. Vēl šajā daļā tiek analizēti galvenie konkurenti, kas spēj ietekmēt uzņēmuma darbību, kā arī veicot tirdzniecības uzņēmuma salīdzināšanu ar tiem, tiek noteikti virzieni kur uzņēmumam būtu vēlams pilnveidoties. Galvenā šis maģistra darba daļas būtība ir noteikt kādus pasākumu kopumus nepieciešams veikt, lai pilnveidotu uzņēmumu, un tieši šīs darbības arī tiek aprakstītas. Lai saprastu cik šīs aktivitātes ir veiksmīgas, tiek izstrādāts aktivitāšu novērtējums balstoties uz nākotnes prognozēm.
Atslēgas vārdi konkurētspēja, stratēģija
Atslēgas vārdi angļu valodā Competitiveness, Strategy
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 07.01.2013 09:07:53