Anotācija |
Manuāli vadāmu ratiņkrēslu lietotāju augšējo ekstremitāšu locītavas ikdienā uztver lielu slodzi, kas sekmē dažāda veida traumu parādīšanos. Slodze ir lielākoties atkarīga no veida, kādā cilvēks ar kustības traucējumiem griež sava ratiņkrēsla aizmugurējos ratus. Ir iespējams analizēt kustības, ko veic manuāli vadāma ratiņkrēsla lietotājs, lai pārvaldīt savu ratiņkrēslu, izmantojot manuāli vadāma ratiņkrēsla lietotāja kustību 3D analīzi (Manual Wheelchair Propulsion 3D Analysis), kuras īstenošanai nepieciešams veikt pacienta augšējo ekstremitāšu pārvietojuma un ratiņkrēsla aizmugurējiem ratiem pieliktā spēka reģistrāciju ratiņkrēsla kustības laikā.
Iekārtām, kas tiek izmantotas mūsdienās ratiņkrēsla aizmugurējiem ratiem pieliktā spēka reģistrācijai, ir vairāki trūkumi, kas padara nepieciešamu datu iegūšanas procedūru relatīvi sarežģītu un neērtu pacientam.
Inženierdarba mērķis ir izstrādāt iekārtas, kas ir paredzēta manuāli vadāma ratiņkrēsla aizmugurējo ratu griešanas aplocēm tā lietotāja pieliktā spēka reģistrācijai, projektu. Ir nepieciešams, lai iekārtai nepiemītu trūkumi, kas ir mūsdienās spēka reģistrācijai izmantojamām iekārtām, kā arī tā atbilstu virknei papildus prasību.
Tika veikti iekārtas slogoto daļu izturības aprēķini, izvēlētas iekārtas aktīvās komponentes, izstrādāti unikāli spēka devēju izvietošanas uz ratiņkrēsla aizmugurējo ratu griešanas aplocēm pamatņu varianti, izstrādāta iekārtas detaļas izgatavošanas tehnoloģija, kā arī veikts iekārtas ražošanas izmaksu novērtējums atbilstoši mūsdienu Latvijas Republikas un pasaules tirgum. Tika izskatīti iekārtas ekspluatācijas drošības, apkārtējās vides un civilās aizsardzības jautājumi atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem.
Inženierdarbs ir uzrakstīts latviešu valodā, tas satur 12 tabulas un 23 attēlus. Darba apjoms ir 69 lpp. Tika izmantoti 30 literatūras avoti. Inženierdarba grafiskās daļas apjoms ir 7 rasējumi A1 lapas formātā. |