Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Sabiedriskā transporta tīkla optimizācija atbilstoši pasažieru plūsmas intensitātei |
Nosaukums angļu valodā |
Optimization of Public Transport Network Based on the Passenger Flows |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Mg. sc. ing. Vitālijs Boļšakovs |
Recenzents |
Mg. sc. ing. Jeļena Rjabaja |
Anotācija |
Bakalaura darba mērķis ir apskatīt sabiedriskā transporta tīkla optimizācijas metodes un izvēlēties vispiemērotāko, kā arī veikt tīkla optimizāciju ar imitācijas modelēšanas palīdzību. Vispirms mērķa sasniegšanai tika veikta problēmas definēšana un aprakstīšana praktiskajām uzdevumam. Pēc tam tika apskatītas un izanalizētas dažādas sabiedriskā transporta tīkla optimizācijas metodes. Pēc salīdzināšanas tika izvēlēta piemērotāka metode. Beidzot tika izstrādāts problēmas imitācijas modelis AnyLogic vidē, kā arī veikti eksperimenti un aprakstīti rezultāti. Eksperimentu ieejas dati ir apkopoti darbā.
Galā rezultātā izstrādātais modelis tika optimizēts ar OptQuest rīku un bija noteikti optimālas autobusu intensitātes vērtības, lai peļņa būtu lielāka par izmaksām. Mainot pasažieru plūsmu modelī, var optimizēt autobusu intensitāti tā, lai peļņa vienmēr būtu lielāka par izmaksām, neietekmējot pasažieru komfortu un ērtības.
Darba pirmajā daļā tiek apskatītas optimizācijas metodes, otrajā daļā tiek aprakstīta risināma problēma, trešajā daļā izveidots problēmas imitācijas un optimizācijas modelis un ceturtajā daļā - veikti optimizācijas eksperimenti.
Darba apjoms - 57. lpp., 4 tabulas, 35 attēli un 1 pielikums. |
Atslēgas vārdi |
Sabedriskā, AnyLogic, OptQuest, optimizācija, intensitāte, pasažieru, autobusu |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
passenger, optimization, simulation, model, AnyLogic, OptQuest, intensity |
Valoda |
lv |
Gads |
2012 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
20.06.2012 17:42:58 |