Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
"Nestacionāru svārstību slāpēšana transporta sistēmās" |
Nosaukums angļu valodā |
"Transient Vibration Damping in Transport Systems" |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
docents Ilmārs Vjaters |
Recenzents |
docente Tatjana Novohatska |
Anotācija |
Bakalaura darba Nestacionāru svārstību slāpēšana transporta sistēmās izstrādes laikā tiek rastas atbildes un risinājumi problēmām kā svārstību slāpēšana transporta sistēmā, svara un izmēru ietekme uz nestacionārām svārstībām, svara izvietojuma nozīme svārstību procesā. Vienkāršāk runājot, meklēt faktorus un parametrus, kas ietekmē triecienu absorbēšanu un mazina svārstības.
Pirmajā darba daļā lasītājs tiek iepazīstināts ar svārstību teoriju un svārstību slāpētājiem, kā atsperēm, to veidiem, demferiem un amortizatoriem. Aprakstīts arī šo iekārtu darbības princips un uzbūve.
Otrā darba daļa veltīta izvēlētās transporta sistēmas piekabes aprakstam. Šajā nodaļā ir ietverta informācija par piekabju veidiem, vilkšanas noteikumiem un arī matemātiska piekabes dinamika izmantojot MathCad datorprogrammu.
Noslēdzošā trešā - eksperimentālā daļa iekļauj visas transporta sistēmas analīzi MathCad programmā, kā arī modelējot un pakļaujot dažāda veida triecieniem divdimensiju transporta sistēmas modeli, kas veidots Working Model datorprogrammā, iegūta grafiska triecienu analīze.
Darbs sastāv no 3 daļām un tā apjoms ir 58 lapaspuses. Darbā ir izmantoti 3 grafiki un 49 attēli, kā arī 28 literatūras atsauces. |
Atslēgas vārdi |
svārstību slāpēšana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
oscillation damping |
Valoda |
lv |
Gads |
2012 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
12.06.2012 12:17:10 |