Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
OpenGL spēļu programmatūras izstrādei |
Nosaukums angļu valodā |
OpenGL for Games Software Development |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.sc.ing., lekt. J.Bule |
Recenzents |
|
Anotācija |
Darbs ir veltīts OpenGL tehnoloģijas detalizētam pētījumam. Darba ietvaros tika izskatīts arī viens no galvenajiem OpenGL konkurentiem DirectX tehnoloģija. Pamatojoties uz iegūtajiem zināšanām tika izstrādāta datorspēle, izmantojot OpenGL tehnoloģiju. Darbā ir aprakstīts spēles izveides process, kā arī dota gatavas spēles rādītāju analīze.
Ievadā ir definēts darba mērķis, noteikti darba uzdevumi, kā arī parādīta darba aktualitāte.
Otrajā nodaļā ir datorspēļu vēstures analīze. Tajā ir aprakstīts kā attīstās datorspēles industrija, tās attīstīšanas posmi un vizuālu tehnoloģiju lietošana.
Trešajā nodaļā ir aplūkota grafisku adapteru vēsture, ir aprakstīti pirmie grafiskie adapteri, to darbības principi un iespējas. Tāpat arī ir analizēts, kā evolucionēja adapteru tehnoloģija.
Ceturtajā nodaļā ir analizēta datorgrafikas vēsture, grafisku algoritmu izgudrošana un to lietojumi.
Piektajā nodaļā ir aprakstītas mūsdienas vizuālas tehnoloģijas, konkrēti OpenGL un šīs tehnoloģijas konkurents DirectX. Ir analizēti šo tehnoloģiju darbības principi, kā arī šo tehnoloģiju attīstīšana posmi.
Sestajā nodaļa ir detalizēti izpētīta OpenGL bibliotēka, to darbības principi un iekšēja arhitektūra. Ir izanalizēts 3D ainas veidošanas process, izmantojot OpenGL funkcijas, transformācijas objekta faktūkārtēšanas iespējas. Ir arī apraksīts OpenGL klient servera modelis un to elementu savstarpēja darbība.
Septītajā nodaļa ir attēlota izstrādāta programma, ir aprakstītas dažādas OpenGL bibliotēkas iespējas un to pielietojumi programmā. Izmantojot GDebugger programmatūru tika veikta gatavas programmas analīze un no tā ir izveidoti secinājumi par OpenGL izmantošanu.
Darba pārskats sastāv no 56 lappusēm, 38 attēliem un 4 tabulām. |
Atslēgas vārdi |
OenGl, DirectX, Datoru spēles, Vizuālas teoloģijas, Grafiska bibliotēk |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
OpenGl, DirectX, Computer games, Visual technologies , Graphics library |
Valoda |
lv |
Gads |
2012 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
10.06.2012 13:41:53 |