Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Biznesa informātika
Nosaukums Zināšanu vadības tehnoloģija RTU studentu servisa centram
Nosaukums angļu valodā Knowledge Management Technology for Student Service Centre at RTU
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs M.Kirikova, STP kat. profesore
Recenzents U.Sukovskis, LD kat. profesors
Anotācija Maģistra darbā ir aprakstīts process, kura rezultātā tika izveidots koncepts zināšanu vadības tehnoloģijai Studentu Servisa Centram (SSC), kuru tiek plānots izveidot Rīgas Tehniskajā universitātē. Lai to īstenotu, vispirms tika analizēta šobrīdēja situācija Universitātē un plānotā Studentu Servisa Centra specifikācija un izvirzītas vajadzības, uz kuru pamata ir jāizveido piemērots tehnoloģijas koncepts, kurš ir balstīts uz kāda(-iem) no informācijas tehnoloģiju rīkiem. Zināšanu vadības jēdziens ir diezgan plašs un daudzpusīgs, ir liels daudzums dažādu rīku, kas var atbalstīt zināšanu vadību, un robeža starp šiem rīkiem ir grūti saskatāma. Tāpēc, lai atrastu piemērotu(-s) rīku(-s) priekš SSC, sākumā tika izmantota klasiskā zināšanu vadības rīku klasifikācija, ar kuras palīdzību, katrs no rīkiem tika novērtēts attiecībā uz iespējām sniegt potenciālu labumu RTU SSC. Nākamajā solī tika analizēta zinātiskā literatūra par konkrētiem zināšanu vadības tehnoloģiju izmantošanas gadījumiem dažādos uzņēmumos, prioritāri universitātēs, ņemot vērā RTU SSC vajadzības un atskatoties uz, klasiskajai klasifikācijai atbilstoši, veikto analīzi. Rezultātā, par piemērotāko zināšanu vadības tehnoloģiju SSC tika atzīta Wiki rīka kā zināšanu bāzes izmantošana un, balstoties uz vairāku autoru zinātniskiem pētījumiem un pielāgojot citu organizāciju labās prakses SSC vajadzībām, tika izveidots risinājums, kas ietver: Wiki zināšanu bāzes vietu SSC darbībā; zināšanu bāzes biežāk izmantojamos scenārijus; zināšanu bāzes ieteicamo struktūru, kura veicina ātrāku zināšanu izgūšanu; kā arī ieteikumus zināšanu bāzes pārvaldībai un kopīgai attīstībai, ietverot konkrētas darbplūsmas. Darba pamattekstā ir 58 lappuses, 8 attēli, 5 tabulas, 42 informācijas avoti un 1 pielikums.
Atslēgas vārdi ZINĀŠANU VADĪBA, SERVISA CENTRS, INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJA, WIKI, GRUPPROGRAMMATŪRA
Atslēgas vārdi angļu valodā KNOWLEDGE MANAGEMENT, SERVICE CENTER, INFORMATION TECHNOLOGY, WIKI, GROUPWARE
Valoda eng
Gads 2012
Darba augšupielādes datums un laiks 08.06.2012 15:44:52