Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums "Automātiskas nosēšanās sistēmas garenkanāla ar skaitļošanas bloku izstrādāšanu."
Nosaukums angļu valodā "The Development ofAutomatic Landing Sustem"s Langitudinal Shannel with a Computing Unit."
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Prof. Pjotrs trifonovs-Bogdanovs
Recenzents Doc. Ilmārs Ozoliņš
Anotācija Bakalaura darba tēma ir Automātiskas nosēšanās sistēmas garenkanāla ar skaitļošanas bloku izstrādāšana. Darba mērķis ir izstrādāt ANS garenkanāla skaitļošanas bloku. Galvenie informācijas ieguves avoti ir pieejamie materiāli no bibliotēkas, institūta resursiem, lekcijām un interneta resursiem. Nosēšanās manevra vertikālās plāksnes regulēšana ir nepieciešama, lai pievadītu gaisa kuģa ātruma vektoru un garenasi nolaišanās līnijai jeb glisādei. Šīs kustības regulējošais orgāns ir augstuma stūre. Jo vairāk tuvojamies zemei, jo mazāk laika paliek manevriem un to koriģēšanai. Tātad ir nepieciešama aperiodiska (pakāpeniska) regulēšana bez šūpošanās, lai būtu lēzena nosēšanās. Ar radiotehniskajām ierīcēm tiek konstatēta novirze no glisādes. Autopilota vadības likumā ieviešam papildus integrējošu signālu no leņķiskās novirzes lielākai autopilota darbības precizitātei. Bakalaura darbs sastāv no 9 galvenajām nodaļām: Lidaparāta garenkustība tiek aprakstīta lidaparāta kustība pa uzdotu trajektoriju; kas tas ir par manevru; vispārīgās procedūras nolaišanās laikā; Galvenās nolaišanās pamatīpašības kādi procesi notiek ar gaisa kuģi dažādos nolaišanās režīmos; Spēki un momenti, kuri darbojas uz gaisa kuģi tiek attēloti visi spēki un momenti un ar ko tie iedarbojas uz gaisa kuģi garenajā plaknē; Autopilota būtība kas ir autopilots, tā vadība un vienādojumi; Gaisa kuģa smaguma centra augstuma stabilizācija gaisa kuģa dinamika, kā notiek tā stabilizācija; Gaisa kuģa garenkustības nosēšanās manevra automatizācija autopilota uzdevums un kā tas tiek izpildīts; Autopilota vadības likuma papildinājums papildus ķēde vadības likumā; Elektriskās shēmas izstrādāšana integrējošajam signālam izveidojam elektrisko shēmu; Tehniskā ekspluatācija un darba aizsardzība. Aprakstošā daļa sastāv no 64 lapām, 2 tabulām, 36 attēliem, 76 formulām, 17 izmantotās literatūras avotiem un 9 pielikumiem. Bakalaura darbs sarakstīts latviešu valodā.
Atslēgas vārdi Autopilots, garenkanāls, nosēšanās, skaitļošanas bloks
Atslēgas vārdi angļu valodā Autopilot, longitudinal channel, landing, computing unit
Valoda lv
Gads 2012
Darba augšupielādes datums un laiks 07.06.2012 10:51:57