Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
"Ultraskaņas viļņu un noguruma plaisu savstarpējās iedarbības pētīšana." |
Nosaukums angļu valodā |
"Research of Ultrasound Wave Interaction with Fatigue Cracks." |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Prof. Vitālijs Pavelko |
Recenzents |
Prof. Jurijs Paramonovs |
Anotācija |
Darba tēma ir Ultraskaņas viļņu un noguruma plaisu savstarpējās mijiedarbības pētīšana. Darba mērķis ir izpētīt noguruma plaisas atvēruma/aizvēruma efektu un novērtēt tā izmantošanas efektivitāti gaisa kuģu plānsienu konstrukcijas integrētai kontrolei..
Integrētas nepārtrauktas kontroles sistēma operatoram dotu lielu finansiālu atslogu, jo aviācijas konstrukciju stāvokļa kontroles procedūras ir laikietilpīgs un dārgs process, kā arī paaugstinātu gaisa kuģu drošumu, kas mūsdienās ir ļoti aktuāli.
Nesagraujošās kontroles ultraskaņas metode ir pietiekami jūtīga, lai to varētu izmantot integrētas nepārtrauktas gaisa kuģu konstrukcijas stāvokļa kontroles sistēmā.
Darba gaitā izpētīta noguruma plaisas un ultraskaņas viļņu savstarpējā iedarbība korozijas klātbūtnē, turklāt iegūtie rezultāti salīdzināti ar iepriekš iegūtajiem, kas apkopoti 2010. gadā eksperimentā 7FP AISHA II ietvaros un izdarīti secinājumi par korozijas ietekmi uz noguruma plaisas atklāšanas iespējām.
Darbs rakstīts latviešu valodā, aprakstošās daļas apjoms sastāda 93 lpp. Darbā izmantoti 65 attēli un 10 informatīvās tabulas. Darba beigās pievienots 1 pielikums. |
Atslēgas vārdi |
Noguruma plaisu un ultraskaņas viļņu mijiedarbība |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Research of Ultrasound Wave Interaction with Fatigue Cracks |
Valoda |
lv |
Gads |
2012 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
07.06.2012 08:04:25 |