Anotācija |
ANOTĀCIJA
Bakalaura darbā tiek pētīta veloceliņu attīstības perspektīva Kurzemē. Sākumā tiek pētīti kritēriji, pēc kādiem var izbūvēt ērtus un drošu veloceliņus gan pilsētā, gan ārpus tās. Tas ļaus izvērtēt esošo veloceliņu kvalitāti. Tālāk ir pētīts, kādi veloceliņu tīkli ir lielākajās Kurzemes pilsētās, kādi veloceliņu tīkli un vai vispār ir, starp lielākajām pilsētām, un vai nepieciešamības gadījumā, velosipēdisti var apceļot Kurzemes novadu, droši pārvietojoties ar velosipēdu. Nobeigumā tiek secināts veloceliņu un velomaršrutu tīkla plašums un virziens, kādā vajadzētu attīstīt veloceliņu un velomaršrutu tīklu nākotnē Kurzemes novadā.
Inženierprojektā ir izstrādāta Bieķensalas ielas rekonstrukcija Rīgā. Rekonstrukcija paredzēta posmā no Vienības gatves līdz Jelgavas ielai. Projektā ir iekļauti divi regulējami luksoforu objekti. Šis savienojums vajadzības gadījumā ļaus ātrāk nokļūt no Bieķensalas ielas un Jelgavas ielas uz Vienības gatvi, tādejādi ietaupot laiku un ievērojami samazinot attālumu, kas šobrīd jāveic lai nokļūtu no vienas ielas uz otru, kā arī samazinās sastrēguma iespēju apkārtējās ielās.. Nozīmīgs ir arī fakts, ka iela ir ļoti sliktā tehniskā stāvoklī.
Rekonstruējamās ielas garums ir 0.75 km, paredzētas divas 3.75m platas braukšanas joslas ar nogriešanās joslām krustojumos, krustojuma caurlaides spējas palielināšanai. Ir projektēti divu konstrukciju asfaltbetona segumi. Visā ielas garumā ir asfaltētas gājēju ietves un krustojumos ir regulējamas gājēju pārejas. Lietus ūdens novade visā posmā ir slēgta tipa.
Ielas tehniskie parametri pieņemti no Latvijas Republikas tehniskajām normām un noteikumiem.
Projektā aprēķināti objekta izbūvei nepieciešamie darbu apjomi, sastādītas darbu izmaksu tāmes. Aplūkota dabas aizsardzība, kā arī satiksmes drošības tehnika.
Bakalaura darbs ar inženierprojektu sevī ietver 109 lapas teksta, 25 tabulas, 29 attēlus un 11 darba rasējumus. |